۸۱ حادثه مربوط به گاز در کردستان”
۸۱ حادثه مربوط به گاز در کردستان”
مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: از ۸۱ حادثه سال گذشته در کردستان، ۷۵ مورد انفجار و آتش‌سوزی و ۶ مورد نیز گازگرفتگی و خفگی بوده است.

هوشنگ اولی زاده با بیان اینکه پارسال سه نفر بر اثر گازگرفتگی و ۶ نفر بخاطر انفجار وسایل گازسوز جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از گازگرفتگی به دلیل نصب اشتباه دودکش و استفاده ناایمن از آن است.

اولی زاده به اشتباه برخی مشترکان مبنی بر استفاده از بخاری گازسوز بدون دودکش در منزل اشاره و اضافه کرد: هیچ وسیله گازسوزی نباید بدون دودکش باشد، چرا که گاز مونواکسید کربن به راحتی در محل سکونت پخش شده و باعث ایجاد مسمومیت و خفگی می‌شود.

وی گفت: مهار نکردن شلنگ وسایل گازسوز به وسیله بست فلزی، غیراستاندارد بودن شلنگ، عدم استفاده از درپوش مناسب برای مسدود کردن شیرهای گاز، از دلایل بروز انفجار و آتش سوزی است.

اولی‌زاده با بیان اینکه شرکت گاز استان پارسال ۷۵ برنامه رادیویی برای آموزش صحیح استفاده از وسایل گازسوز پخش کرد، خاطرنشان کرد: توزیع ۶ هزار بروشور ایمنی گاز، ۲ هزار پوستر، ۲۹۳ جلد کتابچه و سی دی، ۵۰ برنامه آموزش همگانی و پخش ۲۰۰ زیرنویس برنامه‌های صدا و سیما، از جمله اقدامات این شرکت در سال گذشته بود.