معرفی ۲ مدیر پتروشیمی ماهشهر به مراجع قضایی
معرفی ۲ مدیر پتروشیمی ماهشهر به مراجع قضایی
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر گفت: مدیران ۲ شرکت پتروشیمی در منطقه‌ ویژه اقتصادی ماهشهر به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، ایرج سلیمانی افزود: ایجاد آلودگی و رعایت نکردن الزامهای زیست محیطی و بی توجهی تذکرها و اخطاریه‌های صادر شده از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر، موجب معرفی مدیران این ۲ مجموعه به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های زیست محیطی برای همه واحدهای صنعتی اجباریست و در صورت تخلف و ایجاد آلودگی برابر قانون با مجموعه‌هایی که با آلودگی باعث تهدید علیه بهداشت عمومی شوند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سلیمانی از اعلام نام این شرکت‌ها خودداری کرد و گفت: پرونده این ۲ شرکت پتروشیمی در مراجع قضایی شهرستان در حال پیگیری است و بعد از تایید جرم زیست محیطی، اسامی این شرکت‌ها اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تیر ماه ۹۹ یکی از پتروشیمی‌های مستقر در شهرستان بندر ماهشهر به دلیل تخلیه پساب آلوده و آلودگی محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شد. همچنین شهریور ۹۸ مدیر یک واحد خدماتی در بندر ماهشهر به دلیل آلودگی خوریات و خاک منطقه با حکم دادستان به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

پیش از این نیز اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نسبت به آلودگی آب و خاک شهرستان‌های اهواز و ماهشهر هشدار داد و اعلام کرد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که میزان جیوه در خورموسی در ماهشهر در جنوب خوزستان بالاتر از میانگین جهانی است و ماهی‌های این منطقه به جیوه آلوده هستند.

بندر ماهشهر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع شده است.