قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۷۷ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد به ۶۶ دلار و ۱۱ سنت رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و اروپا قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش قیمت بود، اما جهش بی سابقه تعداد موارد ابتلا به کرونا در هند مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 77 سنت معادل 1.1 درصد رشد به 66 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 71 سنت معادل 1.2 درصد افزایش به 62 دلار و 14 سنت رسید. به رغم رشد قیمت جلسه گذشته، به دلیل خیز جدید کرونا در هند و ژاپن، سومین و چهارمین واردکنندگان نفت جهان، این هفته قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد کاهش حدودا یک درصدی بود.

جیم ریترزبوش تحلیلگر ارشد بازار نفت در ایلینویز گفت: «تثبیت قیمت نفت تداوم روند افزایشی 4 ماه اخیر است که عمدتا ناشی از افزایش تعداد واکسینه شدگان و تقویت چشم انداز رشد تقاضای انرژی در آمریکا بوده است.»

شاخص مدیران خرید حوزه یورو در ماه آوریل ترمیمی بیش از حد انتظار را شاهد بوده و تعداد بیشتری از دولت های اروپایی کاهش محدودیت های قرنطینه ای را آغاز کرده اند. در فرانسه از روز دوشنبه مدارس مجددا باز می شوند.
تعداد ادعاهای جدید بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به پایین ترین رقم 13 ماه گذشته رسید و این مسئله در رشد قیمت نفت موثر بود.

بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های انرژی آمریکایی این هفته برای اولین بار از ماه مارس تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را کاهش داده اند و با تعطیلی یک سکو در این هفته تعداد کل سکوهای فعال به 438 سکو رسیده است. تا قبل از این هفته، شرکت های حفاری برای 5 هفته متوالی تعداد سکوهای خود را افزایش داده بودند.