رسیدن برق خورشیدی و بادی در چین، به ۱۱درصد کل مصرف
رسیدن برق خورشیدی و بادی در چین، به ۱۱درصد کل مصرف
اداره ملی انرژی (NEA) چین اعلام کرد که این کشور هدف گذاری کرده است که تولید برق خود را از نیروگاه های خورشیدی و بادی از ۹.۷ درصد کل مصرف برق خود در سال ۲۰۲۰، به حدود ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۱ برساند.

اداره ملی انرژی (NEA) چین در پیش نویس یک قانون اعلام کرد که این کشور هدف گذاری کرده است که تولید برق خود را از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی از ۹.۷ درصد کل مصرف برق خود در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۱ برساند.
به گزارش نبض‌انرژی،شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد که این کشور سهم سوخت‌های غیرفسیلی در مصرف انرژی اولیه را تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۲۵ درصد خواهد رساند که بخشی از تعهد وی برای کاهش انتشار کربن این کشور قبل از سال ۲۰۳۰ است.

اداره ملی انرژی چین در پیش نویس این طرح گفت که تولید انرژی خورشیدی و بادی باید طی ۵ سال آینده هر ساله افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۶.۵ درصد کل استفاده از انرژی برسد.

این اداره همچنین از توسعه دهندگان پروژه‌های انرژی خورشیدی و بادی خواست تا به کار خود سرعت ببخشند و از دولت‌ها و شرکت‌های برق محلی نیز خواست تا تضمین کنند برق تولید شده از این نیروگاه‌ها به شبکه متصل شود.

 

تسنیم