رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: وزارت نیرو انتقال آب شرب به کرمان را پیگیری نکرد
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: وزارت نیرو انتقال آب شرب به کرمان را پیگیری نکرد
گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: ۷۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود اما گوشی در وزارت نیرو برای شنیدن بحران آب کرمان نیست.

شهباز حسن‌پور  با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما نامگذاری سال را منشور سال 1400 می‌دانیم که توسط رهبر انقلاب برای همه کارگزاران نظام تنظیم شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با اشاره به سفرهای مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف به ایران از جمله سفر وزیر امور خارجه چین به کشور ما و نشست امروز وین گفت: همه این اتفاقات به دلیل لطف خدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری و استقامت مردم ما بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: در این راستا جلسه اول را د‌ر دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمان با حضور استاندار و فرمانده سپاه استان، رئیس کل دادگستری استان، مدیر کل اطلاعات و مجمع نمایندگان استان برگزار و بررسی همه مواردی که در بحث تولید، پشتیبانی و مانع زدایی در استان لازم بود در دستورکار قرار گرفت.

وی بیان کرد: کار گروهی از همه نهادها و دستگاه تشکیل شد تا کارهای فنی را سریع‌تر جمع‌بندی کرده تا با روحیه وحدت، انسجام و هماهنگی بتوانیم منشور انقلاب یا همان شعار سال را به صورت 100درصد در استان محقق کنیم.

حسن‌پور با اشاره به اینکه این روزها فضای کشور فضای انتخاباتی است گفت: تلاش ما بر این بوده تا در این روزها از مشکلات مردم در حوزه تولید، اشتغال، مسکن، ازدواج و گرانی‌های افسار گسیخته غافل نشویم و مشکلات موجود در حوزه کالاهای اساسی مردم را به صورت جدی پیگیری کنیم، نگرانی از باب مسائل معیشتی مردم نداشته و شرمنده مردم نباشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مجمع نماینگان استان کرمان بیشترین جلسات و نشست‌ها را با مسئولان کشوری، لشکری و استانی داشت تا به گوشه‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات مردم استان پاسخ دهد یادآور شد: با توجه به گرانی‌های افسار گسیخته به ویژه در روزهای پایانی سال و مشکلاتی که در کمبود مرغ، تخم‌مرغ و سیمان داشتیم  ناراحتی ما دو چندان شده بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال با توجه به اینکه بحث بودجه را در صحن علنی مجلس داشتیم افزود: با این وجود یکی از دغدغه‌های اساسی ما حل مشکلات اساسی مردم در آن روزها بود و در کمیسیون اقتصادی مجلس هر هفته دو جلسه را برای حل مشکلات مردم داشتیم و در هر هفته جلسات مجمع نمایندگان استان برای پیگیری مشکلات مردم استان را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان کرمان آماده است پاسخگوی مطالبات مردم باشد افزود: خوشبختانه انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان و بعد از آن رفسنجان انجام شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در دستورکار مجمع نمایندگان استان است تا این آب از مسیر رفسنجان به کرمان منتقل شود گفت: سهمیه آب شرب از این مسیر را نمایندگان استان پیگیری کردند و تخصیص پیدا کرده اما تا کنون اقدامی از سوی وزارت نیرو انجام نشده و کوتاهی کاملاً شفافی از سمت وزارت نیرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو نه انتقال آب شرب سیرجان را تاکنون پیگیری کرده و نه بحث انتقال آب شرب کرمان را تاکید کرد: این موضوع باید هر چه سریع‌تر از سوی وزارت نیرو پیگیری شده، انتخاب پیمانکار انجام و لوله گذاری انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه تابستان امسال قطعاً در کرمان، ماهان و … دچار کمبود شدید آب هستیم و وزارت نیرو باید پیگیر این موضوع باشد تصریح کرد: این خواسته به حق مردم کرمان و استان است و وزارت نیرو باید به خود بیاید که بحث کمبود آب در استان کرمان، یک موضوع جدی است.

وی با بیان اینکه چند سال است که فریاد می‌زنم 700 روستای استان کرمان با تانکر آبرسانی می‌شوند گفت: متاسفانه گوش شنوایی در وزارت نیرو برای شنیدن مشکلات مردم استان کرمان نیست.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در زمینه مشکل سیمان در استان کرمان، حق با مردم است افزود: به دلیل سرمای اسفندماه مشکل کمبود برق داشتیم که خوشبختانه این مشکل حل شده و تا چند روز آینده مشکل سیمان در بازار به تعادل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مشکلات دو شهرستان سیرجان و بردسیر جمع بندی شده است گفت: این دو شهرستان در حوزه راه‌های روستایی مشکلات عدیده‌ای دارند، کمربندی شرقی شهرستان سیرجان یکی از معضلات است و در شهرستان سیرجان و بردسیر بیش از 70 کیلومتر راه روستایی باید اجرا شود که بخشی از آن اجرا شده و بخشی باید اجرا شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه روز گذشته و صبح امروز در اثر ورود توده هوای سرد به استان کرمان بخش عمده‌ای از دسترنج کشاورزان ما در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر خسارت وارد شد گفت: این خسارت در شهرستان سیرجان عمدتاً در باغات پسته و در شهرستان بردسیر به گل محمدی وارد شده است و برخی باغات این مناطق تا 90 درصد آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه درخواست ما این است که کارگروهی به این مناطق که خسارات عمده‌ای دیدند اعزام شده و خسارت‌ها برآورد شوند گفت: روز گذشته این موضوع نیز در کمیسیون کشاورزی مجلس که با حضور استاندار کرمان و جمعی از نمایندگان استان برگزار شد طرح موضوع شد.

حسن‌پور تصریح کرد: با توجه به خشکسالی شدیدی که امسال در استان وجود دارد و سرمازدگی‌های ایجاد شده مشکلات دامداران، کشاورزان و کارگران استان دو چنان شده و این قشر زحمتکش ما امسال سال بسیار سختی را در پیش دارند.

تسنیم