اختصاص 30 درصد گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج
اختصاص 30 درصد گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان سنندج ۳۰ درصد از مصرف گاز طبیعی کل استان کردستان را به خود اختصاص می‌دهد.

احمد فعله گری گفت: تأمین سوخت نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی شهرستان سنندج در طول سال با گاز طبیعی انجام می‌گیرد.

فعله گری با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است، گفت: در سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع ویروس کرونا مصارف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف با افزایش روبرو بوده و شرکت گاز استان کردستان با سربلندی و بدون وقفه در ارائه خدمات توانسته است با نمره عالی زمستان را سپری کند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۹۱۸ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۶۲ متر مکعب گاز طبیعی در بخش نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی شهرستان سنندج مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش حدود ۱۱ درصدی را نمایان می‎ کند.

فعله ‎گری یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ در مجموع کل مصرف نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی سنندج برابر با ۸۳۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۸۵ متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد درصد تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج گفت: مصرف روزانه نیروگاه بطور میانگین ۵/۳ الی ۴ میلیون متر مکعب است و با مقایسه مصرف گاز طبیعی نیروگاه نسبت به مصرف کل استان کردستان، حدود ۳۰ درصد از مصرف گاز طبیعی در سال به بخش نیروگاهی تعلق دارد.

در سال ۱۳۹۹ کل مصرف گاز طبیعی استان کردستان در بخش‌های مختلف خانگی، عمومی، تجاری و صنعتی بیش از ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون متر مکعب بوده است.

 

ایلنا