آب سدهای کشور کم شد
آب سدهای کشور کم شد
آخرین گزارش‌ وضعیت سدهای بزرگ کشور نشان می‌دهد، تا ۲۲ اسفند امسال میزان ذخایر آب در مخزن سدهای کشور به ۲۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

بر اساس آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور تا ۲۲ اسفندماه در سال آبی‌ ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از مجموع ظرفیت ۵۰.۵ میلیارد مترمکعبی مخازن سدها، ۵۶ درصد مخازن پر شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،بر این اساس، به تبع روند کاهشی بارش‌ها، حجم ورودی آب از ابتدای سال آبی ۰۰-۹۹ تاکنون برابر با ۱۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۲۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۲۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است.

این گزارش حاکی است، آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ (۳۰ میلیارد و ۶۹۰ میلیون مترمکعب) دارای ۸ درصد کاهش است.

بر اساس این آمار، به تبع میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها با کاهش مواجه بوده و تا این مدت ۱۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش ۲۴ درصدی برخوردار بوده است.

 

ایسنا