۱۰۰۰ خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد صاحب نیروگاه خورشیدی می شوند
۱۰۰۰ خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد صاحب نیروگاه خورشیدی می شوند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار خانوار عشایری این استان تا پایان امسال صاحب نیروگاه برق خورشیدی سبک و قابل حمل می شوند.

جمال معتمدی ‌زاده روز شنبه اظهار داشت: ۲۰ نیروگاه برق خورشیدی در هفته جاری به طور نمادین به ۲۰ خانوار عشایری شهرستان گچساران واگذار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون چند نشست مشترک با مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه واگذاری این یک هزار نیروگاه برق خورشیدی به خانوارهای عشایری استان برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برق محل اسکان خانوارهای عشایر استان که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق این تعداد نیروگاه برق خورشیدی تأمین می شود.

به گزارش نبض‌انرژی،معتمدی زاده عنوان کرد: این یک هزار نیروگاه برق خورشیدی قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را داشته و روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف و شارژ چراغ قوه و گوشی تلفن همراه را تأمین می کند.

وی ابراز داشت: ۱۰ درصد قیمت تمام شده این تعداد نیروگاه برق خورشیدی از سوی خانوارهای عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود.

معتمدی زاده گفت: مابقی قیمت تمام شده این یک هزار نیروگاه برق خورشیدی نیز از سوی دولت تأمین اعتبار خواهد شد.

وی اظهار داشت: امید است گسترش مصرف انرژی ‌های پاک و تجدیدپذیر موجب کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌ های فسیلی و تخریب جنگل‌ ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بین مردم و به ویژه عشایر این استان شود.

۱۲ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود ۸۰ هزار نفر عشایر هستند.

 

ایرنا