افزایش ۹ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا
افزایش ۹ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا
انرژی تولیدی نیروگاه نکا در سال جهش تولید در مقایسه با سال ماقبل آن حدود ۹ درصد افزایش داشته است.
 مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به تولید حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا در پارسال گفت: انرژی تولیدی نیروگاه نکا در سال جهش تولید با بهبود شاخص‌های عملکردی در مقایسه با سال ماقبل آن حدود ۹ درصد رشد داشته است.

محسن نعمتی افزود: ۹ میلیارد و ۹۸۵ میلیون و ۳۸۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص پارسال به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد که در مقایسه با مدت مشابه پیش از آن بیش از ۸.۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

او گفت: بیش از ۷۹ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۲۱ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه پارسال بدست آمده است.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا افزود: با توجه به نیاز شبکه برق کشور در پارسال علیرغم همه محدودیت‌های موجود و بروز چالش شیوع ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، همه برنامه‌های پیش بینی شده در تقویم تعمیراتی اعم از بازدید‌های دوره‌ای و تعمیرات نیمه اساسی و اساسی واحد‌ها به موقع به سرانجام رسید.

نعمتی گفت: در سال موسوم به ” جهش تولید ” و در چهل و دومین سال بهره برداری واحد‌های بخاری، شاخص‌های عملکردی نیروگاه نسبت به سنوات قبل بهبود یافت و تحقق انرژی تعهدی سالانه به حدود ۱۰۳ درصد رسید.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.