گفتگوی تلفنی پوتین و بن سلمان درباره اوپک پلاس
گفتگوی تلفنی پوتین و بن سلمان درباره اوپک پلاس
سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اول آوریل طی یک مکالمه تلفنی موضوع ائتلاف اوپک پلاس را مطرح کردند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز پنجشنبه اول آوریل طی یک مکالمه تلفنی موضوع ائتلاف اوپک پلاس را مطرح کردند.

سخنگوی کرملین گفت: موضوع اوپک پلاس طی این گفتگو مورد بحث قرار گرفت و ما ماهیت دوستانه و بسیار موثر تعامل با ریاض را قابل تحسین می دانیم.

وی همچنین تأکید کرد که گزارشی درباره نتیجه نشست روز پنجشنبه وزیران اوپک پلاس برای ریاست جمهوری روسیه ارسال شد.

به گفته سرویس مطبوعاتی کرملین، پوتین و بن سلمان در مورد موضوعات مربوط به همکاری های دو جانبه، از جمله حفاظت از محیط زیست و انرژی سبز نیز بحث و گفتگو کردند. این گفتگو توسط طرف سعودی آغاز شده است.

به دنبال نشست مجازی ائتلاف اوپک در روز پنجشنبه، تصمیمی مبنی بر افزایش تدریجی تولید گرفته شد به این شکل که در ماه مه با 350 هزار بشکه در روز، در ژوئن با 350 هزار بشکه در روز، در ژوئیه با 450 هزار بشکه در روز، تولید افزایش یابد.

عربستان نیز کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد. روسیه در ماه های مه تا ژوئیه در مجموع 114 هزار بشکه در روز تولید نفت را افزایش می دهد.