پویش وزارت نیرو به ایستگاه آخر رسید
پویش وزارت نیرو به ایستگاه آخر رسید
وزیر نیرو گفت: بر اساس وعده ای که داده بودیم باید ۲۵۰ پروژه را با سرمایه ۵۰ هزار میلیارد تومان در پویش سال 1399 به بهره برداری می رساندیم که با طرح‌های امروز ۳۰۷ پروژه با ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

رضا اردکانیان امروز در مراسم اختتامیه پویش هر هفته الف-ب-ایران با اشاره به پروژه های انجام شده در بخش آب، اظهار کرد: ۱۴ سد مخزنی، ۵۵ هزار ۶۴۲ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی، ۱۰ پروژه آبرسانی شهری، ۹ تصفیه خانه آب، ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب، آبریانی به ۱۶۵۰ روستای کشور با جمعیت یک میلیون و ۴۹ هزار نفر انجام شد.

به گزارش نبض‌انرژی،وی افزود: همچنین در بخش برق ۹ نیروگاه جدید، پنج پروژه جدید بازتوانی نیروگاه های موجود، ۳۰ نیروگاه مقیاس کوچک و ۲۵ نیروگاه تحدید پذیر جمعا به ظرفیت ۲۳۳۵ مگاوات به مدار بهره برداری آمدند، همچنین به ۲۸۸ روستای دیگر برق رسانی صورت گرفت.

وزیر نیرو گفت: گزارش همکاران من حاکی از یک کار جمعی برنامه ریزی شده در سال جهش تولید و در کوران جنگ اقتصادی و جنگ روانی دشمنان این سرزمین برای ابراز توانمندی ملت ایران، برای بروز ظرفیت های نهفته منابع انسانی در این کشور و نمایش تاب آوری جامعه و همچنین انجام وظیفه در عرصه خدمات آب و برق بوده است.

به گفته وی این پویش ملی که در ۲۵ فروردین ماه امسال اعلام شد با کمک همکارانمان در بخش های مختلف امروز به ایستگاه پایانی رسیده است.

اردکانیان با تأکید بر اینکه مهمترین بخش این پویش به جز طرح های ساخت و سازی طرح های سازوکاری بود که می بایست جای خود را در مجموعه فعالیت های صنعت آب و برق باز می کرد، تصریح کرد: این طرح ها موجب کاهش قیمت تمام شده، افزایش سرعت کارها و مجموعه تحولاتی از این نوع شد.

وی با بیان اینکه تهیه و تصویب سند کم آبی برای استان های کشور آغاز گردشگری آبی در تعداد قابل توجهی از دریاچه های احداث شده، طرح های آب و برق امید، تعویض کاپ های فرسوده یا خودنگهدار و ایجاد ساختار جدید آب بر اساس حوزه های آبریز اقداماتی بود که در این حوزه به ثمر رسید.

اردکانیان گفت: ۵۳ پروژه سازوکاری موجب تحول معناداری در صنعت آب و برق کشور شد.

وی طرح‌های امروز را شامل یک واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان مازندران، تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، تصفیه‌خانه مسکن مهر صومعه‌سرا، آبگیری سد نهب در استان قزوین، تست و آب‌اندازی تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب غرب تهران که پس از این مرحله، مرحله عملی بهره‌برداری از آن در زمان مقتضی آغاز خواهد شد و نیز تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر برشمرد.

اردکانیان ادامه داد: حدود ۷۰ درصد منابع اجرای این طرح‌ها توسط بخش غیر دولتی به اشکال مختلف تامین شده که ان‌شاءالله این مسیر و نسبت، استمرار و افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: ما مستحضر به دلگرمی‌ها، تشویق‌ها و پشتیبانی‌های مستمر همه مقامات ارشد کشور بویژه مقام معظم رهبری بوده‌ایم؛ چه در اجازاتی که در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها صادر کرده‌اند و ان‌شاءالله تداوم خواهد داشت و چه در مواقعی که مرقومه‌های شریفه ایشان موجب انگیزه و دلگرمی بیشتر همه دست‌اندرکاران در این عرصه بوده است.

 

ایسنا