بهره برداری از ۲۰ مخزن آب اضطراری تهران
بهره برداری از ۲۰ مخزن آب اضطراری تهران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران از بهره برداری ۲۰ مخزن آب اضطراری تهران در ابتدای سال آینده خبر داد.

محمدرضا بختیاری با حضور در دویست و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: تصفیه خانه و سامانه فاضلاب غرب تهران افتتاح شد. این پروژه به ارزش ۹۰۰۰ میلیارد تومان امروز توسط رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
وی افزود: پیرو جلسه اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ و مساله اجرائی کردن مصوبه اردیبهشت ماه افزود: براساس دستور شورای شهر قرارداد موسسه حسابرسی منعقد و گزارش آن ارائه شد و کوچکترین انحرافی در اجرای این مصوبه وجود ندارد.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به بزرگترین اقدامی که در سال جاری انجام شد اظهار کرد: کمک به منابع مالی تصفیه خانه ششم تهران به مبلغ ۹۵ میلیارد تومان و بهره برداری از آن بوده است. متاسفانه میزان بارندگی نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته و از همه مهمتر ذخیره برف استان امسال بسیار ناچیز است و به همین دلیل اهمیت ورود تصفیه خان ششم به شهر تهران بیش از هر زمان دیگری خودش را نشان می دهد. تصفیه خانه ششم اگر وارد مدار نمی شد با این وضعیت بارندگی باید شاهد جیره بندی در تهران بودیم.
وی افزود: در حدود ۶۲۳ میلیارد تومان از منابع تبصره ۳ در سال جاری استفاده کردیم و بیش از ۲۳۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه، ۱۰۰هزار مخزن و ۲۲ کیلومتر خطوط بزرگ تهران اجرا شده است‌. همچنین ۲۵ هزار فقره انشعاب آب نصب شده است. در سال جاری بیش از ۵۰ کیلومتر شبکه آب تهران اصلاح شد و جهش بزرگی در بهبود شرایط داشته ایم.
مختاری همچنین خبر از بهره برداری ۲۰ مخزن آب اضطراری داد و افزود: بهره برداری از مخازن اضطراری به تعویق افتاد چرا که قمیت ورق به دلیل نوسانات شدید قیمت ها افزایش یافت و مناقصات در سه مرحله باطلل شد. این ۲۰ مخزن در ابتدای سال آینده بهره برداری می شود و مناقصه ۷۰ مخزن نیز در فروردین ماه اجرا می شود.‌

 

ایسنا