سد نهب تاکستان تقویت منابع آب و خاک منطقه را به دنبال دارد
سد نهب تاکستان تقویت منابع آب و خاک منطقه را به دنبال دارد
قزوین-عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد نهب در کنترل سیلاب‌های فصلی و تقویت منابع آب و خاک و بهبود وضع کشاورزی منطقه نقشی موثری دارد.

قزوین-عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد نهب در کنترل سیلاب‌های فصلی و تقویت منابع آب و خاک و بهبود وضع کشاورزی منطقه نقشی موثری دارد.

به گزارش نبض‌انرژی،رجب رحمانی روز سه شنبه  با اشاره به آبگیری سد نهب در روز جاری،افزود: این پروژه بزرگ زیرساختی تا پایان کار دولت به طور رسمی به  بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های مسئولان ذیربط استان و مکاتباتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده؛اعتبارات خوبی برای تکمیل سد نهب و همچنین سد بالاخانلو در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم بخش عمده این اعتبارات تخصیص پیدا کند چرا که اجرای شبکه‌های زهکشی و آب‌گیری این سد دارای اهمیت زیادی است و این شبکه‌ها باید آب را به اقصی نقاط پایین دست برسانند تا کشاورزان از آن به صورت بهینه استفاده و از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این سد نشست های متعددی با وزیر نیرو برگزار شده و مشکلات و کمبودها اعلام شده است.

رحمانی اضافه کرد: براساس اعلام شرکت آب منطقه ای استان قزوین میزان اعتبار تکمیل این سد در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد تومان مطرح بود که ۵۰ میلیارد تومانئ آن تخصیص یافت و باقیمانده آن باید در مرحله دوم اختصاص پیدا کند  که شامل بخشی از  مطالبات پیمانکار است.

سهم بودجه استان قزوین نیازمند افزایش است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم بودجه استان قزوین نیازمند افزایش است، تاکید کرد: برای بهبود وضعیت بودجه استان نیز تلاش هایی انجام شده که امیدواریم ثمربخش باشد.

رحمانی با بیان اینکه استان قزوین باید از سهم اعتبارات مناطق محروم نیز بهره مند شود، اظهار داشت: با وجود آن که قزوین محرومیت‌های زیادی در بخش آب، راه ، برق؛ بهداشت و آموزش دارد اما جزو مناطق محروم حساب نمی‌شود در حالی که بسیاری از پروژه‌های استان ۳۰ سال گذشته انجام شده و بسیاری از مناطق روستایی استان در محرومیت بسر می برند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در خصوص محرومیت استان بازنگری  شود، همچنین مدیران استان باید محرومیت‌های موجود در حوزه خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا زمانی که بودجه دولت بسته می شود ما بتوانیم از اعتبارات محرومیت استفاده کنیم .

رحمانی تاکید کرد:  اگر برنامه‌ریزی مناسب انجام شود می‌توانیم از دو سوم درآمدهای نفتی ویژه مناطق محروم برای عمران و آبادانی مناطق کم تر توسعه یافته استان استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه امیدواریم اصلاحاتی را در بودجه در راستای کمک به رشد مناطق محروم در استان هایی که توسعه یافته تلقی می شوند را شاهد باشیم.

رحمانی یادآور شد: باید درآمد همه استان‌ها وارد خزانه دولت شده و از آنجا با عدالت به تمام استان های تخصیص داده شود، قطعا پیاده کردن عدالت سخت است اما می‌توان به عدالت  نزدیک شد و هر استان بتواند اعتبارات لازم خود را بگیرد،

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم  استانهای محروم نیز برخوردار شوند و استان‌های که استعدادهای خاص دارند زمینه رشد و شکوفایی شان فراهم شود.

وی همچنین با بیان اینکه  شاهد حمایت های خوبی از بخش سلامت از سوی مجلس بوده ایم، افزود: با توجه به شرایط کرونایی  بودجه وزارت بهداشت نسبت به گذشته ۱۶۰درصد افزایش یافته است، این موضوع در کمیسیون تلفیق مطرح شده و بعد از تایید شورای نگهبان اطلاع‌رسانی می‌شود،

 

ایرنا