ساخت ۱۵ سکوی نفتی و گازی در ایزوایکو/۳ سکوی نفتی در مراحل پایانی ساخت
ساخت ۱۵ سکوی نفتی و گازی در ایزوایکو/۳ سکوی نفتی در مراحل پایانی ساخت
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایرانبا اشاره به اینکه اکنون ایزوایکو به بزرگترین مجتمع سکوساز کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: یش از این سکوها در خارج از کشور ساخته می‌شد، اما اکنون به دست متخصصان کشور و براساس استانداردهای بین المللی ساخته می‌شود.

حمید رضاییان اصل با بیان اینکه سه سکوی نفتی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس، با ۵۰ درصد پیشرفت کاری در حال ساخت است، اظهار کرد: ظرفیت تولید هر سکو روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت خام است و تلاش می‌شود سکوهای نفتی تا یک سال آینده ساخته شود.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان اینکه وزن هر سکو بین هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تن است و در ۴۰ کیلومتری جزیره هنگام نصب می‌شود، اظهار کرد:  پیش از این سکوها در خارج از کشور ساخته می‌شد، اما اکنون به دست متخصصان کشور و براساس استانداردهای بین المللی ساخته می‌شود.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) با اشاره به اینکه چند ماه گذشته نیز سکوی نفتی هندیجان با موفقیت در ایزوایکو ساخته و در آب‌های کشور نصب شد، اضافه کرد: تاکنون ۱۵ سکوی نفتی و گازی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ایزوایکو به بزرگترین مجتمع سکوساز کشور تبدیل شده است، عنوان کرد: علاوه بر ساخت کشتی، شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما، تعمیرات انواع کشتی نیز از ظرفیت‌های متخصصان شرکت ایزوایکو است.

 

ایسنا