کنترل بازار نفت به دست اوپک پلاس افتاده است
کنترل بازار نفت به دست اوپک پلاس افتاده است
ویتول، بزرگ‌ترین معامله‌گر نفتی جهان اعلام کرد که کنترل بازار نفت همچنان در دست اوپک پلاس است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، شرکت ویتول، بزرگ‌ترین معامله‌گر نفتی مستقل جهان اعلام کرد که تصمیم غیرمنتظره ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) در هفته گذشته و افزایش قیمت نفت در پی آن نشان داد این ائتلاف همچنان کنترل بازار نفت را در دست دارد.

مایک مولر، مدیر منطقه آسیای ویتول در یک رویدادی انرژی به میزبانی شرکت مشاوره گلف اینتلیجنس گفت: بازار نفت نشان می‌دهد ائتلاف اوپک پلاس کنترل را در دست دارد.

وی افزود: شاهد کاهش ذخیره‌سازی نفت در جهان خواهیم بود و این روند کاهش، در سه ماه دوم سال جاری میلادی بیشتر می‌شود و به همین دلیل شاهد تغییرات کنونی بازار هستیم.

ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته با تصمیم خود بازار را غافلگیر کرد. این ائتلاف تصمیم گرفت مقدار تولید را پس از ماه آوریل افزایش ندهد و تنها روسیه و قزاقستان مانند توافق ماه ژانویه تولید خود را به مقدار ناچیزی افزایش خواهند داد. روسیه و قزاقستان اجازه دارند تولید خود را در ماه آوریل به ترتیب ۱۳۰ هزار و ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

این در حالی است که بازار  انتظار داشت این ائتلاف تصمیم به‌طور کامل متفاوتی بگیرد و عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را متوقف کند و ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولید اوپک پلاس اضافه شود، اما عربستان همچنان کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه آوریل ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد آنچه عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، دو هفته پیش اعلام کرده بود، درست از آب درآمد.

وی گفته بود: کسانی که سعی می‌کنند اقدام بعدی اوپک‌پلاس را پیش‌بینی کنند، باید بدانند که نباید مسئله‌ای غیرقابل پیش‌بینی‌ را پیش‌بینی کنند.

مولر معتقد است که تولید نفت آمریکا به این زودی‌ها به سطح سال ۲۰۱۹ باز نمی‌گردد.

وی در وبیناری آنلاین گفت: تعداد چاه‌های نفت آمریکا آنقدر افزایش نیافته است که بتواند به سطح تولید روزانه ۱۳ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۹ بازگردد.