موجودی آب سدها به بیش از ۲۷ میلیارد مترمکعب رسید
موجودی آب سدها به بیش از ۲۷ میلیارد مترمکعب رسید
برپایه آخرین گزارش‌ وزارت نیرو، تا دوم اسفند امسال میزان ذخایر آب در مخزن سدهای کشور به ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش نبض‌انرژی،از وزارت نیرو، بر اساس آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور تا دوم اسفندماه در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان‌دهنده ۵۴ درصد پرشدگی مخازن است.

بر این اساس، به تبع روند طبیعی بارش‌ها، حجم ورودی آب از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تاکنون برابر با ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۱۵ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۹ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است.

آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۱۳۹۸ بدون کاهش است.

بر اساس این آمار، به تبع میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها با کاهش مواجه بوده و تا این مدت ۱۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش ۱۷ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به حجم ۱۳ میلیارد مترمکعبی مخازن سدهای کشور در ابتدای انقلاب گفت: امروز مخازن سدهای کشور به حدود ۵۳ میلیارد مترمکعب رسیده که از افزایش چهار برابری حجم مخازن سدهای کشور از ابتدای انقلاب تاکنون حکایت دارد.