بررسی چگونگی بهره گیری از ظرفیت خودرو‌های برقی
بررسی چگونگی بهره گیری از ظرفیت خودرو‌های برقی
یکی از مهمترین رویدادهای علمی صنعت توزیع برق کشور، امروز با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار شد. صبح امروز در رویدادی علمی، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص آخرین برنامه‌های صنعت توزیع برق کشور به سخنرانی پرداخت.

به گزارش نبض‌انرژی، صبح امروز در رویدادی علمی، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص آخرین برنامه‌های صنعت توزیع برق کشور به سخنرانی پرداخت.

مدیریت سرمایه، راه حل‌ها و تجهیزات جدید برای شبکه‌های هوشمند، تکامل استانداردها، بهره برداری کنترل حفاظت، منابع پراکنده انرژی و بهینه سازی مصرف، کاهش تلفات برق، مباحث اقتصادی در کسب و کار توزیع، تجدید ساختار و بازار برق، برنامه‌های شبکه‌های هوشمند، وضعیت کنونی و انتظارات آینده از مقررات DSO‌ها و بازار برق، تجربیات اندازه گیری‌های هوشمند و جهت گیری‌های آینده، خودرو‌های برقی و پاسخگویی به تقاضا در بازار توزیع، سیستم‌های اطلاعاتی، قیمت گذاری‌ها و تعرفه‌ها، مدیریت سرمایه و سازمان‌ها از محور‌های اصلی این کنفرانس بین المللی و منطقه‌ای خواهد بود.

کنگره جهانی سیرد در واقع معتبر‌ترین نهاد علمی بین المللی است که به صنعت توزیع نیروی برق و ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و فنی آن می‌پردازد.

مقر اصلی این نهاد علمی در کشور بلژیک است که بیست کشور جهان شامل هفده کشور اروپایی و سه کشور غیر اروپایی شامل ایران، چین و آمریکا عضو اصلی آن هستند. همچنین هجده کشور دیگر به عنوان عضو وابسته با سیرد بین الملل همکاری دارند که شرایط عضویت اصلی را حاصل نکرده اند.

همکاری ایران با سیرد بین الملل از سال ۱۳۷۸ آغاز شده و تا حدود دو سال قبل به عنوان عضو وابسته (غیراصلی) با این نهاد علمی همکاری داشت. اما طی چند سال گذشته و به دنبال حضور موفق پژوهشگران ایرانی در اجلاس‌های جهانی سیرد و احراز بیشترین مقالات پذیرفته شده توسط نویسندگان ایرانی در اجلاس‌های اخیر، همچنین بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سطح علمی و دانش فنی پژوهشگران ایرانی، کشور ما موفق شد در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان سومین کشور غیر اروپایی به عضویت اصلی این نهاد معتبر بین المللی درآید.

پس از استقرار دبیرخانه سیرد ایران در انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و برگزاری منظم کنفرانس‌های منطقه‌ای سیرد در تهران، که اینک شاهد برگزاری هشتمین دوره آن هستیم و انطباق برنامه‌های آن با کنگره جهانی سیرد، از جمله دیگر عوامل پذیرش ایران به عنوان عضو اصلی سیرد بین الملل بوده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان