توسعه و نوسازی ۱۰۰ کیلومتر خطوط آبرسانی بوشهر
توسعه و نوسازی ۱۰۰ کیلومتر خطوط آبرسانی بوشهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان توسعه داده شده یا نوسازی شده است.
عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مشترکان، از ابتدای امسال تا کنون  هزار میلیارد ریال در اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است که از مجموع این اعتبارات ۵۳درصد درحوزه شهری و از محل اعتبارات ملی و استانی و ۳۶ درصد درحوزه روستایی و از محل اعتبار حوزه استانی، بند الف تبصره ۶، مناطق محروم سفرریاست جمهوری و منابع داخلی و ملی تا کنون تخصیص یافته است.
وی افزود: هزینه‌های جاری طرح‌های آبرسانی از محل درآمد‌های شرکت و هزینه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ای از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی تامین می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای ۶۰ کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی عنوان کرد: هرساله طبق برنامه و با توجه به توسعه شهر‌ها و روستا‌ها و در نتیجه افزایش تقاضا برای آب آشامیدنی، عملیات توسعه شبکه به صورت مستمر انجام می‌شود که امسال علاوه توسعه شبکه آبرسانی، بیش از ۴۵ کیلومتر شبکه‌های فرسوده نیز نوسازی شده است.

وی از اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب خبر داد و گفت: در این راستا ۷ کیلومتر خط انتقال آب نیز نوسازی شده است.
حمزه‌پور گفت: امسال به‌منظور افزایش تولید وتامین آب شرب مشترکان، ۳۷ حلقه چاه با اعتباری افزون‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال حفر، کف‌شکنی و تجهیز شده است که امیدواریم با حفر این چاه‌ها پاسخگوی نیاز روز افزون مشترکان به این مایه حیاتی باشیم.
وی عنوان کرد: همچنین برای ارتقای خدمت رسانی آب آشامیدنی به مشترکان، ۷۳ ایستگاه پمپاژ آب در استان بوشهر بهسازی شده است.
نصب ۵۰ کنتور در ورودی آب روستاها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: به‌منظور توزیع عادلانه آب، تعیین میزان دقیق آب آشامیدنی روستا‌ها و سامان‌دهی، پیش‌گیری و جمع‌آوری موارد هدر رفت و مصارف غیرمجاز آب، در ورودی ۵۰ روستای استان کنتور نصب شده است.
وی به توزیع آب سیار در نقاط بحرانی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۶ هزار سرویس آب تانکری با حجم ۶۰ هزار مترمکعب در نقاط بحرانی و کم‌آب استان توزیع شده است.
حمزه‌پور با تاکید بر توجه به مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در همه حوزه‌ها اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای جلوگیری از بحران محسوب می‌شود.
قطع آب باغ ویلاها و انشعابات غیر مجاز
وی آب شرب را تنها برای مصرف خانوار‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها دانست و تاکید کرد: وظیفه شرکت آب و فاضلاب تامین آب مورد نیاز مشترکان است و استفاده آب شبکه در مزارع، اراضی کشاورزی و خانه باغ‌ها ممنوع است و در این راستا قطع آب باغ‌ویلا‌ها و انشعابات غیرمجاز و برخورد قانونی با متخلفان آب در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط مختلف استان افزود: علاوه بر اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی، امسال طرح‌های مهمی در نقاط شهری و روستایی اجرا شده است.
صداوسیما