آیا در آب شرب مایع سفید کننده ترکیب می شود؟
آیا در آب شرب مایع سفید کننده ترکیب می شود؟
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران در خصوص شایعه مطرح شده پیرامون استفاده از مایع سفیدکننده در آب شرب توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش نبض‌انرژی،محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران  با اشاره به انتشار شایعه‌ای مبنی بر استفاده از مایع سفیدکننده در آب‌های تهران گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و به شدت تکذیب می‌کنم.

او ادامه داد: با اطمینان اعلام می‌کنم آب شرب شهر تهران هنوز هم یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین آب‌های شرب مورد استفاده نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح دنیا است.

این مقام مسئول گفت: تمام تلاش ما این است که سطح کیفی آب شرب تمامی شهرهای کشور و مشترکان تهرانی را افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران تصریح کرد: محدوده کلر استفاده شده در آب باید بین ۰.۲ میلی گرم در لیتر و ۰.۸ میلی گرم در لیتر باشد. همچنین میزان کلری که می‌بایست در شرایط بحرانی با نظارت وزارت بهداشت افزایش دهیم یک میلی گرم در لیتر است و بیش از این میزان در هیچ کجای کشور افزایش نیافته

بختیاری با تاکید بر اینکه این میزان از کلر برای سلامتی مضر نیست، چرا که طبق استاندارد جهانی پنج میلی گرم کلر در لیتر تعیین شده است، اظهار کرد: هیچ گاه ملزم به استفاده از این میزان کلر نخواهیم بود و وزارت بهداشت نیز بر میزان کلر باقیمانده در شبکه‌های توزیع آب نظارت کامل دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان