۹۰ درصد روستاهای ایلام زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند
۹۰ درصد روستاهای ایلام زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند
مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای این استان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: از ۵۵۲ روستای استان ۴۹۸ روستا(معادل ۹۰ درصد مناطق) تحت پوشش آبرسانی قرار دارند.

نورالله تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توانسته است با تکمیل تعداد زیادی مجتمع‌، علاوه بر بهره‌مندی بیشتر روستاییان از آب شرب، تعداد زیادی از روستاها را نیز از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان اینکه هم اینک آبرسانی به ۲۲ روستا به صورت سیار انجام می‌شود، افزود: برنامه این شرکت برای ۲ سال آینده اتمام آبرسانی سیار در تمامی روستاهای تحت پوشش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به افزایش توزیع اعتبارها طی سال‌های گذشته یادآور شد: اعتبارهای آبرسانی سال ۹۲ حدود ۵۰ میلیارد ریال بود که از سال ۹۳ تا ‌پایان ۹۷ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گفته وی اعتبار مصوب شرکت آبفار استان ایلام در سال ۹۸ نیز ۶۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است.

مدیرعامل آبفای ایلام با اشاره به عملکرد شاخص بهره‌مندی آب از سال ۹۲ تا کنون اضافه کرد: شاخص بهره‌مندی آب در این مدت از ۶۶ درصد به نزدیک ۸۰ درصد رسیده است.

تیموری اضافه کرد: هم اینک بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای استان ایلام تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام ۴۵ هزار و ۵۴۴ مشترک است که از این شمار، ۸۸۵ مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و ۵۸۷ مشترک تجاری و صنعتی و ۴۳ هزار و ۹۹ نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام ۱۶۶ منبع است که ۱۰۵ مورد آن را چشمه ها و ۶۱ مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.

استان ایلام با ۲۰ هزار کیلومتر مربع گستره، حدود ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان ، ۲۵ شهر و ۶۰۰ روستا ساکن هستند.

 

 

ایرنا