صرفه جویی ۲۵۰ میلیون مترمکعبی سوخت در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی
صرفه جویی ۲۵۰ میلیون مترمکعبی سوخت در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی
وزیر نیرو گفت: ما در کشور ۳۰ هزار مگاوات واحد‌ سیکل ترکیبی احداث کرده‌ایم که هر واحد آن ۲۵۰ میلیون متر مکعب در بخش گاز صرفه‌جویی می‌کند.

به گزارش نبض‌انرژی،رضا اردکانیان وزیر نیرو در  آیین افتتاح ٨ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان‌های فارس و اردبیل که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: هفته چهلم به ایستگاه‌های فارس و اردبیل رسید و خوشبختانه تا به امروز از ۲۵۰ پروژه، ۲۲۷ پروژه با سرمایه گذاری ۶۴ هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او ادامه داد: همچنین امروز ۸ پروژه ملی صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در استان اردبیل با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور، بالابردن راندمان نیروگاه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محیط زیست افتتاح می‌شود.

اردکانیان تصریح کرد: در اوایل انقلاب در کشور ۱۹ سد داشتیم، ولی امروز به ۱۹۴ سد مخزنی به مدار رسیده است و قرار است تا پایان سال ۲۰۰ سد برسیم.

او گفت: همچنین قرار است امروز در استان اردبیل اولین واحد بخار سیکل ترکیبی سبلان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات افتتاح شود.

وزیر نیرو افزود: در استان فارس نیز با سرمایه‌گذاری ۴۷۳ میلیارد تومان، ۷ پروژه صنعت آب و برق شامل دو نیروگاه خورشیدی، نصب و راه‌اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری برای تامین برق، بهبود کیفیت توان و کاهش تلفات، تعدیل بار ترانسفورماتور‌های موجود پست، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و بهبود پایداری شبکه ۶۳ کیلوولت افتتاح خواهد شد.

او بیان کرد: همچنین در استان فارس ۴ پروژه صنعت آب شامل دو سد تنظیمی ملاصدرا و تنگ خمار، دو پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهر‌های فسا و صدرا به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان گفت: ما در کشور ۳۰ هزار مگاوات واحد‌های سیکل ترکیبی احداث کرده‌ایم که هر واحد آن ۲۵۰ میلیون متر مکعب در بخش گاز صرفه‌جویی می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان