تقاضای سوخت برای تاسیسات گردشگری از سامانه «جانا» استعلام می‌شود
تقاضای سوخت برای تاسیسات گردشگری از سامانه «جانا» استعلام می‌شود
رئیس مرکز فناوری اطلاعات‌وارتباطات وزارت میراث‌فرهنگی گفت: فعالان و تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی متقاضی سوخت در پنجره واحد خدمات الکترونیک (سما) و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) ثبت‌نام کنند تا احراز هویت آنها برای درخواست فرآورده‌های نفتی به‌درستی مشاهده شود.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علیرضا طالبی درباره توسعه دولت الکترونیک گفت: این وزارتخانه از اواخر سال ۱۳۹۵ به مراکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) متصل شده است و ‌اکنون برای تمام واحدهای ستادی و ادارات استانی وزارتخانه این امکان وجود دارد که با اتصال به این فضا، خدمات تمام‌وقت و بیشتری، به‌صورت الکترونیک ارائه دهند.

وی افزود: مطابق با تبصره ۲ بند ث ماده ۶۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور به‌منظور تبادل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، استعلام‌ها و خدمات الکترونیکی بین‌نهادی ارائه و دریافت خدمات مبتنی بر وب‌سرویس از دو بستر نرم‌افزاری تبادل خدمات دولت الکترونیک با نام گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) باید استفاده شود.

فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی اکنون برای تسهیل کار فعالان گردشگری و صنایع‌دستی به‌ منظور استعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو و وزارت نفت در بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات وب‌سرویس‌های مربوطه را راه‌اندازی کرده که آن وزارتخانه‌ها از این سامانه‌ها در حال استفاده هستند.

طالبی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآوردهای نفتی ایران گفت: سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی سدف  با بهره‌گیری از این بستر استعلام‌های مورد نیاز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را سیستمی کرده است و فرآیند درخواست، احراز هویت و فعالیت متقاضیان و فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را تسهیل می‌کند.

او افزود: همه فعالان گردشگری و صنایع‌دستی که متقاضی سوخت هستند ابتدا باید کد فعالیت یا مجوز فعالیت در بخش‌های صنایع‌دستی و گردشگری را از پنجره واحد خدمات الکترونیک (متقاضیان صنایع‌دستی) سما و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری جانا را دریافت کرده باشند تا در سامانه سوخت احراز هویت آن‌ها صحیح مشاهده شود.