آرامکو قیمت نفت صادراتی به آمریکا را افزایش داد
آرامکو قیمت نفت صادراتی به آمریکا را افزایش داد
عربستان سعودی قیمت نفت صادراتی به ایالات متحده برای ماه مارس را افزایش داد.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل ازبلومبرگ، اعلام کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک مبنی بر متوازن شدن دوباره بازار نفت سبب شد عربستان قیمت نفت خام صادراتی خود در ماه مارس را برای مشتریان اصلی خود در آسیا بدون تغییر حفظ کند.
شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان قیمت تمام درجه‌بندی‌های نفت خام فروخته‌شده به مشتریانش در ایالات متحده و اروپا را افزایش داد.
اعلام ریاض در ماه گذشته میلادی مبنی بر کاهش تولید داوطلبانه نفت خام به مقدار یک میلیون بشکه در روز و در ماه‌های فوریه و مارس بازارهای نفت را شگفت‌زده کرد.
این تعهد عربستان سبب شد قیمت شاخص نفت خام برنت در سال جاری میلادی حدود 15 درصد افزایش یابد و به 59 دلار برای هر بشکه برسد.
با وجود این اقدام، حاشیه سود پالایشگاه‌ها همچنان محدود است و موج‌های اخیر همه‌گیری ویروس کرونا سبب کاهش مصرف سوخت در بسیاری از اقتصادهای بزرگ می‌شود.
آرامکو قیمت هر بشکه نفت خام خود به مقصد ایالات متحده را 10 سنت افزایش داد. قیمت هر بشکه نفت خام به مقصد اروپا یک دلار و 30 سنت یا یک دلار و 40 سنت افزایش یافت، این در حالی است که نفت خام سبک عربستان برای مشتریان آسیایی با یک دلار تخفیف به فروش می‌رسد.