افزایش واردات و صادرات نفت آمریکا
افزایش واردات و صادرات نفت آمریکا
واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۱.۴ میلیون بشکه در روز و صادرات نفت این کشور۱۲۸ هزار بشکه در روز نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافت ولی همچنان پایین تر از رقم صادرات و واردات نفت آمریکا در سال گذشته میلادی است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد واردات و صادرات نفت خام این کشور، هر دو در هفته منتهی به 29 ژانویه افزایش یافته‌اند.

به گزارش نبض‌انرژی،واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته به طور متوسط برابر با 6.5 میلیون بشکه در روز بود یعنی 1.4 میلیون بشکه در روز بیشتر از هفته قبل از آن. این در حالی است که صادرات نفت این کشور به طور متوسط 128 هزار بشکه در روز نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته و به 3.5 میلیون بشکه در روز رسید.

متوسط واردات نفت خام آمریکا طی یک ماه گذشته حدود 6 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی حدود 601 هزار بشکه در روز کاهش سالانه. صادرات نفت خام این کشور هم به طور متوسط حدود 3 میلیون بشکه در روز ثبت شده است یعنی حدود 429 هزار بشکه در روز کمتر از سال گذشته میلادی.

رشد تولید نفت شیل آمریکا طی سال‌های گذشته، این کشور را به یک تولید کننده مهم در سطح جهان تبدیل کرده است. این در حالی است که چین یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت دنیا است.