برداشت نفت از یک میدان نفتی نیجریه سه برابر می شود
برداشت نفت از یک میدان نفتی نیجریه سه برابر می شود
سخنگوی سفارت آمریکا در برلین در یک موضع‌گیری ضد روسیه از افزایش مخالفت‌ها در آلمان و سایر شرکای اروپایی با پروژه خط لوله گازی «نورد استریم-2 » استقبال کرد.

به گزارش نبض‌انرژی، ایالات متحده از مخالفت فزاینده در اروپا با پروژه خط لوله گازی «نورد استریم-۲»که جهت انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است، استقبال کرده است.

خبرگزاری «دی پی ای» سه شنبه شب به وقت تهران گزارش داد که سخنگوی سفارت آمریکا در برلین در این زمینه گفته است: «ما خوشحالیم که شاهد افزایش مخالفت‌ها در داخل آلمان و سایر شرکای اروپایی هستیم که خواستار توقف این پروژه مورد حمایت کرملین هستند.»

این دیپلمات آمریکایی افزود: «مخالفت ما با خط لوله نورد استریم-2 به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت انرژی و رفتارهای روسیه است. ما همیشه از فرصت مشورت با آلمان در مورد این نگرانی‌ها و مسائل مربوطه استقبال می‌کنیم.»

به گزارش این منبع خبری، آمریکا منتظر ارائه پیشنهادی از سوی دولت آلمان در این زمینه است.

ایالات متحده از بیم وابستگی اروپا به انرژی روسیه، با حربه  تحریم‌ها مشارکت کنندگان در این پروژه عظیم را هدف قرار داده است. با این حال، طرفداران این پروژه واشنگتن را متهم کرده‌اند که تنها به فروش گاز طبیعی خود علاقه‌مند است.

فرانسه، از متحدان آلمان و آمریکا نیز روز دوشنبه به فهرست کشورهایی که خواستار توقف این پروژه بودند، پیوست.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آلمان از پایبندی به پروژه گازی «نورد استریم-۲» با روسیه، علی‌رغم فشار برخی متحدان خود  از جمله فرانسه خبر داد.  سخنگوی وزارت خارجه آلمان  دوشنبه اعلام کرد که علی‌رغم تقاضای فرانسه برای توقف پروژه گازی نورد استریم-۲، برلین این پروژه عظیم را ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فدرال آلمان در برلین به روزنامه «دی ولت» گفته که این پروژه در حال انجام است و  دولت آلمان از موضع فرانسه در مورد خط لوله نورد استریم-۲ اطلاع دارد.

 

فارس