پوشش شبکه گاز در استان یزد به ۹۹ درصد رسید
پوشش شبکه گاز در استان یزد به ۹۹ درصد رسید
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: با بهره برداری از طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر ۹۹ درصد مناطق استان زیرپوشش شبکه گاز طبیعی به عنوان سوخت سالم و بدون آلایندگی قرار گرفته‎است.

به گزارش نبض‌انرژی،علی اکبر میدان‌شاهی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: تنها برخی از مناطق شهرستان بهاباد به شبکه گاز دسترسی ندارند که با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده تمام مناطق این شهرستان نیز در سال ۱۴۰۰ از خدمات این شبکه بهره مند شوند تا پوشش خدمات شرکت  گاز در استان کامل شود.

بهره برداری از ۲۸۹ طرح گازرسانی 

وی همچنین از بهره برداری ۲۸۹ طرح گازرسانی با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان در روزهای دهه فجر خبرداد، اظهار داشت: این طرح ها علاوه بر برخورداری خانوارها از گاز شهری موجب  افزایش اشتغال و حفظ محیط زیست می شود.

میدان‌شاهی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها میزان پوشش شبکه گاز در مناطق روستایی استان به  ۹۴ درصد و در مناطق شهری به  صد درصد می رسد.

هیچ نیروگاهی در استان یزد با مشکل تامین سوخت مواجه نیست

وی تصریح  کرد: در استان  برای تامین سوخت نیروگاه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و هیچ کدام از این واحدها به علت مشکل سوخت از مدار خارج نشده است.

میدان‌شاهی ادامه داد: حدود ۴۵ درصد مصرف گاز استان سهم نیروگاه‌ها، ۴۴ درصد سهم بخش صنعت و کشاورزی بوده و تنها ۱۱ درصد آن در بخش خانگی مصرف می‌شود.

وی گفت: عبور سه خط انتقالی گاز از یزد و زیرساخت‌های که در این استان مهیا شده ، هیچ گونه قطع گاز در بخش صنایع وجود نداشته و حتی در زمانی که بسیاری از صنایع بزرگ کشور با مشکل تامین سوخت مواجه بودند، صنایع استان در این زمینه مشکلی نداشتند.

میدان شاهی ادامه داد: تاکنون مصرف سوخت هشت هزار و ۱۱۰ مشترک صنعتی با سوخت گاز جایگزین و باعث بهبود شرایط حفاظت از محیط زیست شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد  اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقالی محور کمربندی یزد را از طرح های بزرگ استان ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس نیاز سنجی و  مطالعات انجام شده و پیگیری مسوولان  این طرح با اعتبار ۲هزار میلیارد ریال بزودی اجرا می شود که بهره برداری از این طرح ظرفیت گاز استان را  ۲ برابر می کند و اشتغالزایی و رونق اقتصادی را درپی دارد.

تعداد مشترکان شرکت گاز استان یزد ۴۶۶ هزار و ۸۸۲ مورد اعلام شده است.