خاموشی‌های اخیر در استان قم هیچ ارتباطی به شرکت گاز ندارد
خاموشی‌های اخیر در استان قم هیچ ارتباطی به شرکت گاز ندارد
مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ۱۶۱ روستایی که قابلیت گازرسانی داشتند گازرسانی شدند و ۸ روستا به دلیل نداشتن شرایط گازرسانی از این انرژی محروم مانده‌اند اما در تلاش هستیم این مسئله را برطرف کنیم.

به گزارش نبض‌انرژی، علیرضا نصیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شرکت گاز اظهار داشت: حدود 72 درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است که این سبد انرژی در استان قم 80 درصد است و در این راستا لازم است گفته شود که 100 درصد بخش شهری و روستایی گازرسانی شده است.

وی با تأکید بر گازرسانی به بخش‌هایی که امکان گازرسانی در آن‌ها وجود دارد تصریح کرد: 161 روستایی که قابلیت گازرسانی داشتند گازرسانی شدند و 8 روستا به دلیل نداشتن شرایط گازرسانی از این انرژی محروم مانده‌اند اما در تلاش هستیم این مسئله را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اضافه کرد: طرحی در دست پی گیری است تا به روستاهایی که امکان گازرسانی وجود ندارد از طریق برق یارانه‌ای انرژی برسانیم.

نصیری افزود: در سال جاری که  بر اساس فرمایشات رهبری سال جهش تولید نام دارد 6 پروژه صنعتی را که پیش‌ازاین مصرف‌کننده بودند را شرکت گاز اعلام کرده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن 120 میلیارد ریال پروژه در دهه فجر عنوان کرد: طرح گازرسانی به شهرک الغدیر را در دستور کار قراردادیم که پیمانکار اجرایی شهرک الغدیر در حال انتخاب است.

نصیری با اشاره به بهره‌مندی 100 واحد صنعتی از انشعابات گاز تاپیان سال  تصریح کرد: بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود 120 واحد اضافه شود و 95 میلیون لیتر کاسته می‌شود و به شبکه گاز متصل می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در بخش امور مهندسی، صنایع و کیفیت کار عنوان کرد: فرایند گازرسانی به پیروزی انقلاب برمی‌گردد و بخشی از فرآیندهای ما نیاز به بازسازی دارد که یکی از این بخش‌ها کنترل کیفیت و نوآوری تأسیسات است و با پیگیری‌هایی که در دست داریم می‌توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه اصلی شرکت گاز گفت: شرکت گاز استان قم در راستای برخورداری از تجهیزات کمترین وابستگی را به کالاهای خارجی دارد، همچنین در مسیر اجرای گازرسانی و سایر تأسیسات کلیه  تجهیزات تولید داخلی است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین پروژه‌های بهره‌برداری نشت‌یابی اتصالات است خاطرنشان کرد: طرح تجمیع قبوض آب برق و گاز به‌عنوان پایلوت در شهرک فرهنگیان در حال اجرا است که متولی آن شرکت آب است به‌این‌ترتیب که یک نفر وارد منازل می‌شود و هر سه کنتور آب برق و گاز را قرائت کرده و قبض جامع صادر می‌کند.

نصیری با اشاره به اجرایی شد حذف کاغذ و قبوض کاغذی ابراز کرد: در کارخانه‌های استیل ریزان کوره‌هایی احداث کردیم که باوجود بالا بودن دما شعله‌ای وجود ندارد که سبب افزایش 40 درصدی راندمان و کاهش 30 درصدی سوخت شده است.

وی گفت: استفاده از گاز فرآیند پیچیده‌ای دارد که این گاز از عمق 10 کیلومتری دریا استحصال، پالایش و تبدیل به گاز طبیعی شده و در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با تأکید بر اینکه خدمات شرکت گاز به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: اجرای شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی بر اساس استانداردهای جهانی است و است که با رشد تکنولوژی هایتک با دقت بیشتر و کیفیت مطلوب‌تر به‌روزرسانی شده است.

وی بابیان اینکه فرایندهای مونوتورینگ در بخش تعمیرات به‌صورت مستمر انجام می‌شود تصریح کرد: ازجمله مواردی که در امور مشترکین اجرایی می‌شود کد پستی است در استان قم است که در این راستا به کد یونیک و منسجم نیاز داشتیم تا خدمات بهتری ارائه بدهیم

نصیری با اشاره به اینکه وضعیت ایستگاه‌ها به‌صورت مداوم توسط کارشناسان کنترل می‌شود گفت: در سال 98 به میزان 2 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب مصرف گاز داشتیم که این عدد در سال جاری به 2 میلیارد و 350 میلیون مترمکعب کاهش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: 100 واحد صنعتی از محل تسهیلات بند قاف به بهره‌برداری می‌رسد که با اجراشدن این طرح 95 میلیون لیتر گاز مایع در قم صرفه‌جویی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به محدود کردن صنایع عمده مانند سیمان و فولاد در پیک‌بار تأکید کرد: قطعی برق اخیر هیچ ارتباطی به نیروگاه‌های گازی ندارد و در همین جلسه این خبر را تکذیب می‌کنم زیرا با تلاش شبانه‌روزی همکاران در شرکت گاز استان قم در سال جاری حتی یک مورد قطعی گاز منازل را در سطح کشور نداشتیم.