۲۷ طرح آبخیزداری در استان اردبیل در دست اجراست
۲۷ طرح آبخیزداری در استان اردبیل در دست اجراست
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:۲۷ طرح آبخیزداری در مناطق مختلف استان با هدف ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها در دست اجراست.

به گزارش نبض‌انرژی،شهامت هدایت  افزود:پنج مورد از این طرحها در دهه فجر آماده افتتاح است و تعدادی دیگر هم در هفته منابع طبیعی بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد:در دهه فجر امسال پنج طرح آبخیزداری در سطح چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های خلخال،کوثر،گرمی  و سرعین از محل صندوق توسعه ملی افتتاح می‌شود.

هدایت با بیان اینکه امسال برای اجرای مرحله اول پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری این استان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافت افزود: از مجموع اعتبار تخصیص یافته برای اجرای مرحله اول طرح‌های آبخیزداری استان ۱۰ درصد معادل ۲۰ میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل طرح‌های آبخیزداری شهرستان خلخال تخصیص یافته است.

وی از اجرای پروژه‌های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و سوخت‌های فسیلی در ۱۱ شهرستان استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: ۲۱۰ میلیارد ریال از محل این صندوق به استان تخصیص داده شده و از محل سفر رییس‌جمهوری  نیز ۴۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

هدایت ادامه داد: تاکنون مطالعات آبخیزداری  ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری در بیش از ۶۰ نقطه استان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: پارسال این استان رتبه دوم کشور را در اجرای طرح‌های آبخیزداری به خود اختصاص داد.

وی از اجرای طرح مدیریت پارک جنگلی سوهای نمین خبر داد و گفت:این طرح با سه هزار میلیارد ریال هزینه از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد

 

ایرنا