میزان برق تولیدی کشور چه میزان است؟
میزان برق تولیدی کشور چه میزان است؟
سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص میزان برق تولیدی کشور با توجه به کاهش سوخت نیروگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش نبض‌انرژی،مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور  با اشاره به میزان تولید برق کشور با توجه به کاهش گاز نیروگاه‌ها گفت: در حال حاضر پیک مصرفی ۴۰ هزار مگاوات است، ولی ظرفیت نیروگاهی ۸۵ هزار مگاوات است.

او ادامه داد: با توجه به کاهش دما در برخی از نقاط کشور میزان مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یافته به طوری که این میزان مصرف در گازرسانی به نیروگاه‌های تامین برق مشکل ایجاد می‌کند و توصیه ما به مردم مناطق گرمسیر این است که در مصرف گاز خانگی به شدت صرفه جویی کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: در واقع ما ناچار هستیم که سوخت رسانی به بخش نیروگاهی را با توجه به میزان گازی که به این بخش اختصاص پیدا می‌کند، مدیریت کنیم تا دچار مشکل نشویم.

رجبی مشهدی افزود: در شرایطی که مصرف بالای گاز در بخش خانگی ادامه دارد، ما به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که خاموشی نداشته باشیم.

او ادامه داد: امیدواریم در زمستان امسال نیز با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، به پایداری تأمین گاز و برق کشور کمک شود.

سخنگوی صنعت برق در پایان در پاسخ به این سوال که مردم انتظار دارند در صورت بروز خاموشی، اطلاع رسانی انجام شود، گفت: تمام تلاشمان این است که خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم؛ اما اگر شرایطی ناشی از کمبود سوخت رخ دهد که مجبور به قطعی برق قابل برنامه‌ریزی باشیم، بدون شک از قبل اطلاع رسانی می‌کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان