افزایش آلودگی هوای کلان شهرها تا پایان هفته/ورود سامانه بارشی تازه از ۱۶ بهمن
افزایش آلودگی هوای کلان شهرها تا پایان هفته/ورود سامانه بارشی تازه از ۱۶ بهمن
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۱۳ بهمن تا پایان هفته در اغلب شهرها جوی آرام همراه با سکون نسبی حکمفرما است، بنابراین روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد.

به گزارش نبض‌انرژی،صادق ضیائیان  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شرق خراسان رضوی و جنوب آذربایجان غربی بارش پراکنده داریم، همچنین روز آینده در خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا ۱۳ بهمن تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با سکون نسبی حکمفرما است، بنابراین روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی توضیح داد: از سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلان شهرها پیش بینی می شود بر این اساس روز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ در تبریز، کرج، تهران، اراک، قم و اصفهان، روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ در تبریز، کرج، تهران، اراک، قم، اصفهان، اهواز و مشهد و روز پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ در تبریز، کرج، تهران، قم و اصفهان آلاینده های جوی افزایش می یابد.

ضیائیان ادامه داد: در این راستا پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در مناطق صنعتی و پرتردد شهرهای بالا، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: توصیه می شود پرهیز از ترددهای غیر ضروری سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی، جلوگیری شود، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و کنترل زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز تا چهار شنبه ۱۵ بهمن کاهش نسبی دما در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود و از دوشنبه تا پایان هفته جاری در سایر نقاط کشور افزایش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: امروز در استان‌های تهران، البرز، گیلان، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، سمنان، قم، مرکزی، سیستان و بلوچستان همچنین شمال اصفهان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید داریم.

وی افزود: از امروز تا سه‌شنبه مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: اواسط وقت روز پنجشنبه ۱۶ بهمن سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب وارد کشور خواهد شد این سامانه روز جمعه در این مناطق فعال است و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بر روی اغلب نقاط کشور تاثیر خواهد گذاشت.

ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز دوشنبه صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۴ و یک درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۲۰ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

 

فارس