موضع کمیسیون انرژی مجلس درباره اختصاص بنزین یارانه‌ای به ایرانیان فاقد خودرو
موضع کمیسیون انرژی مجلس درباره اختصاص بنزین یارانه‌ای به ایرانیان فاقد خودرو
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به روند بررسی طرح «اختصاص بنزین یارانه‌ای به ایرانیان فاقد خودرو»، گفت: این گونه طرح‌ها باید حتماً در کارگروه ویژه‌ای با حضور نمانیدگان دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد و اموردارایی و ... مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش نبض‌انرژی،فریدون عباسی با اشاره به روند بررسی طرح «اختصاص بنزین یارانه‌ای به ایرانیان فاقد خودرو» که صرفاً با یک رأی کمتر در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید، گفت: به طور کل ما نباید برخی مسائل را بدون کارکارشناسی در مرحله اجرا قرار دهیم لذا اگر هم مشاده می‌شود که عده‌ای از نمایندگان در مجلس موافق این طرح نیستند، دلیل آن است که این طرح به صورت شتابزده مطرح شد.

وی با بیان اینکه طرح وان در کنار طرح بنزینی مجلس مطرح شد، بیان داشت: البته این طرح هم جامع و کامل نبود.
رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: در این زمینه ما اذعان داشتیم که این مسائل حداقل ۶ الی ۷ ماه طول می‌کشد تا مورد بررسی قرار گرفته و جوانب آن سنجیده شود.
عباسی تصریح کرد: به اعتقاد بنده این گونه طرح‌ها باید حتماً در کارگروه ویژه‌ای با حضور نمانیدگان دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد و اموردارایی مورد بررسی قرار گیرد چراکه ما از این طریق می‌توانیم نقطه نظرات افراد مختلف را درباره اجرای این طرح مد نظر قرار دهیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: تحقق و به نتیجه رسیدن طرح‌های از جمله طرح بنزینی و یا یارانه بنزین حداقل ۲ الی ۳ سال به طول می‌انجامد تا به خوبی روی این طرح اقدام و در چندین کمیسیون مجلس بررسی شود.
عباسی تأکید کرد: البته کمیسیون انرژی طرح یارانه بنزینی را پیگیری کرده و این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد و با این حال سیاست بنده این نیست که درباره چنین طرح‌هایی شتابزده حرکت کنیم یعنی این مسئله یک مسئله ملی است و ما هم در مسائل ملی باید حداقل ۲ سال امکان سنجی انجام دهیم تا اثرات اجتماعی و اقتصادی اینگونه موارد مد نظر قرار گیرد.
وی بیان داشت: همچنین در این رابطه باید آموزش‌هایی از سوی صداوسیما مد نظر قرار گیرد تا مردم اطمینان داشته باشند و بدانند که این طرح به نفع آن‌ها است و در زندگی‌شان اثرگذار است.
عباسی با اشاره به آثار افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم مصرف را در کشور بهینه کنیم باید به درستی در این زمینه تصمیم بگیریم.
وی با بیان اینکه دشمنان کشور در تلاش هستند تا از هر تغییری برای بر هم زدن جامعه استفاده کنند، اظهار داشت: از این رو حتما ما باید پیوست‌های اجتماعی، روانی، فرهنگی این موضوع را مد نظر قرار دهیم چرا که این موضوع، بسیار مهم است لذا ما کشوری هستیم که بیش از باقی کشور‌ها روی حامل‌های انرژی یارانه پرداخت می‌کنیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در کنار تهیه طرح‌هایی همچون طرح بنزینی باید نظام حقوق و دستمزد‌ها در کشور اصلاح شود، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم تنها بر روی یارانه حامل‌های انرژی بحث کنیم چرا که نظام حقوق و دستمزد مهم است و درآمد مردم باید با هزینه آن‌ها مطابقت داشته باشد.
میزان