آبرسانی به ۱۲۴۲۶ روستای کشور در هفت سال اخیر انجام شد
آبرسانی به ۱۲۴۲۶ روستای کشور در هفت سال اخیر انجام شد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آبرسانی به ۱۲ هزار و ۴۲۶ روستا با جمعیت هشت میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با صرف اعتبار هفت هزار میلیارد تومان انجام شده است.

نبض انرژی ، حمیدرضا جانباز روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پنج طرح‌ آب و فاضلاب شهری و روستایی در منطقه کاشان اظهار داشت: امسال در قالب طرح پویش هر هفته الف – ب ایران قرار بود  به یک هزار و ۶۳۸ روستا با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر  آبرسانی شود که تاکنون آبرسانی به ۹۱۲ روستای کشور و جمعیت ۶۲۴ هزار نفر با اعتبار افزون بر ۸۱۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به آغاز بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۱ روستای استان سمنان خاطر نشان کرد: امروز در منطقه کاشان پنج طرح آبرسانی با صرف ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهره‌برداری و عملیات ساخت یک طرح نیز آغاز شد.

وی از آغاز اجرای طرح ارتقای کمی و کیفی آب مناطق شهری خزاق و طاهرآباد و مجتمع روستایی «یزدل، علی‌آباد و محمدآباد» در منطقه کاشان خبرداد و گفت: هزینه‌ اجرای این طرح  ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از پنج طرح‌ آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتبار افزون بر ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز سه‌شنبه در هفته سی و هشتم پویش هر هفته #الف-ب-ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو در منطقه کاشان آغاز شد.

این طرح‌های آبرسانی از استان اصفهان همزمان با طرح‌های بزرگ آب و برق از استان‌ها قم، زنجان و سمنان در مجموع با ۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

برای بهره‌برداری ویدئوکنفراسی از طرح‌های بزرگ آب و برق در قالب پویش هر هفته #الف-ب-ایران، وزیر نیرو به قم سفر کرده و حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در کاشان حضور دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان در حاشیه این آیین با بیان اینکه اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابر به کاشان مهم‌ترین طرح بهره‌برداری‌شده است، افزود: ارزش این طرح افزون بر ۸۰ میلیارد تومان است که آب چاه‌های مناطق نابر را از طریق ۲۳ کیلومتر خط انتقال با لوله چدن داکتیل به قطر ۴۰۰ میلی‌متر، سه ایستگاه فشارشکن و ۲ باب مخزن به کاشان انتقال می‌دهد.

محمدرضا اسدی درباره طرح تاسیسات نمک‌زدایی از آب شرب چاه‌های نوش‌آباد گفت: ارزش این طرح با ظرفیت تصفیه ۲۴۰۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز افزون بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش B.O.O محقق شده است.

به گفته وی، با بهره‌برداری از این طرح روزانه ۲۴۰۰ مترمکعب آب شرب با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان شهر نوش‌آباد قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان اضافه کرد: مخازن ذخیره آب کاشان به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب و قمصر و راوند هر کدام به ظرفیت یک هزار مترمکعب با ارزش ۳۱ میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: مقدمات اجرای طرح‌ ارتقای کمی و کیفی آب مناطق شهری خزاق و طاهرآباد و مجتمع روستایی “یزدل، علی‌آباد و محمدآباد” فراهم و عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

اسدی افزود: هزینه‌ اجرای این طرح ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده که شامل اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال از تاسیسات شماره پنج کاشان، ساخت مخازن زمینی و ایستگاه پمپاژ است.

با اجرای این طرح آب شرب مناسب و با کیفیت در اختیار مشترکان مناطق شهری و روستایی یادشده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از طرح‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ طرح مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهمیت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه ۲ نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان،  منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.