برق ۲۱ روستای درگیر برف در ۳ استان وصل شد
برق ۲۱ روستای درگیر برف در ۳ استان وصل شد
مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع برق در محل‌های حادثه حضور دارند، گفت:برق ۲۱ روستای دچار قطعی در استان‌های آذربایجان‌غربی، گلستان و مازندران تامین شد.

به گزارش نبض انرژی به نقل از  ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،” میثم جعفرزاده” افزود:بدنبال بارش برف و کولاک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم بهمن ماه تعدادی از تیرهای انتقال شبکه توزیع در استان‌های آذربایجان ‌غربی، گلستان و مازندران  دچار شکستگی و برق بیش از ۳۰ روستا قطع شد.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع برق بلافاصله به محل اعزام شدندو با توجه به تداوم بارش برف و کولاک و نبود راه دسترسی به‌ویژه در استان آذربایجان‌ غربی، عملیات ترمیم تاکنون ادامه دارد و به محض ایجاد دسترسی و بازگشایی راه‌ها، عملیات تامین برق این روستاها انجام خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو اضافه کرد: اکنون تعداد ۹ روستا با جمعیت ۴۰ خانوار در مناطق سخت‌گذر با قطعی برق روبرو شده اند و در استان گلستان یک روستا با تعداد ۱۵۰ خانوار با استفاده از یک دستگاه مولد اضطراری تامین برق شده و خط انتقال مربوطه در حال بازسازی است.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: ‌اکنون در استان مازندران با تلاش تیم‌های عملیاتی، شرایط شبکه پایدار است.

به گزارش ایرنا،پیش از این وزیر نیرو گفته بود: امروز جمعیت شهری تحت پوشش انرژی برق در جهان ۹۶ درصد است، در کشورمان ۱۰۰درصد جمعیت تحت پوشش برق قرار دارند و نیز جمعیت روستایی تحت پوشش برق درجهان ۷۹ درصد و در ایران نزدیک به ۱۰۰درصد( بالغ بر ۹۹.۷ درصد) است که تاپایان فعالیت دولت تدبیرو امید به ۹۹.۹ خواهد رسید و شامل ۲۰هزار خانوار عشایر کوچنده هم می شود.

ایرنا