فعالیت پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان موجب ارتقای سطحی علمی منطقه می‌شود
فعالیت پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان موجب ارتقای سطحی علمی منطقه می‌شود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بهره برداری از طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در بهبهان، افزایش سطح درآمد و ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی در استان را به دنبال دارد.

نبض انرژی – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بهره برداری از طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در بهبهان، افزایش سطح درآمد و ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی در استان را به دنبال دارد.

امیرحسین نظری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: راه اندازی این پالایشگاه با هدف افزایش تولید گاز شیرین، کاهش مصرف فرآورده های نفتی و جایگزینی آنها  با گازهای طبیعی، تولید گازهای پروپان، بوتان و میعانات گازی، صادرات محصولات جانبی، تامین گاز شهری، تامین اتان مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و ایجاد اشتغال در منطقه صورت می گیرد.
وی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۴۴ هکتار پالایشگاه  در بهبهان و ۶۰ هکتار تاسیسات ذخیره سازی در ماهشهر است.
نظری اظهار داشت: پالایشگاه بیدبلند با تامین سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار اصلی و صندوق توسعه ملی و از طریق سندیکای بانک های سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن با عاملیت بانک سپه احداث شده است.
رییس سازمان صمت استان با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای افتتاح این پروژه فراهم شده است بیان کرد: از ۶ ماه گذشته تولید محصولاتی همچون گاز بوتان و پروپان که به صورت ال پی جی تولید و به عنوان خوراک پتروشیمی بندر امام (ره) ارسال می شود.
نظری بیان کرد: خوراک پتروشیمی های مارون و بندر امام توسط این پالایشگاه تامین می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این پالایشگاه با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است ادامه داد: محصول این پالایشگاه گاز مایع، ال ان جی، اتان، پروپان، نرمال بوتان و گاز شیرین است.
وی گفت: ظرفیت تولید این پالایشگاه ۱۴ میلیون مترمکعب در روز و حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۳.۲ میلیون دلار است.
پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در بهبهان بعد از ۳۶ ماه عملیات ساخت و تامین تجهیزات فردا با حضور وزیر نفت و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود.

ایرنا