مصرف‌کنندگان غیرمجاز دلیل کمبود گاز مایع در بعضی نقاط کشور هستند
مصرف‌کنندگان غیرمجاز دلیل کمبود گاز مایع در بعضی نقاط کشور هستند
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به توزیع دو برابر نیاز مصرف‌کنندگان گاز مایع، دلیل کمبود آن در بعضی استان‌ها را مصرف‌کنندگان غیرمجاز اعلام کرد.

کرامت ویس‌کرمی در این باره به خبرنگار شانا گفت: عامل اصلی کمبود گاز مایع در بعضی استان‌ها، مصرف‌کنندگان غیرمجاز هستند که یکی از این مصارف غیرمجاز که به‌صورت ناایمن و غیراستاندارد اتفاق می‌افتد، استفاده از گاز مایع (ال‌پی‌جی) در سوخت خودروهاست.

وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مصرف‌کنندگان مجاز را شناسایی کرده است و با توجه به این تعداد، در برخی مناطق بیش از دو برابر نیاز فعلی مصرف‌کنندگان مجاز، گاز مایع توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه وظیفه این شرکت در حوزه گاز مایع این است که آن را از مبادی تولید (انبارهای نفت نزدیک پالایشگاه‌ها) به شرکت‌های موزع طرف قرارداد تحویل دهد، تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۴ شرکت موزع طرف قرارداد حقوقی ما هستند که وظیفه دارند گاز مایع را تحویل بگیرند و در استان‌های مختلف توزیع کنند.

ویس‌کرمی با اشاره به ایجاد زمینه توزیع سوخت ال‌پی‌جی برای شرکت‌های موزع، گفت: در همه ۷۴ شرکت موزع، عوامل و نمایندگی‌ها، زمینه و شبکه توزیع را فراهم کردیم تا با روش نوین و الکترونیکی توزیع سوخت را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه گاز مایع (ال‌پی‌جی) تنها برای مصارف پخت و پز است و توزیع آن برای خانوارهایی که به شبکه گاز طبیعی دسترسی ندارند و از نفت سفید برای گرمایش استفاده می‌کنند، انجام می‌شود، افزود: همه این خانوارها در سراسر کشور از طریق سامانه الکترونیکی درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) شناسایی و مشخصات آنها ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اظهار کرد: وظیفه این شرکت توزیع طبق سامانه و مشخصات خانوار است، اما در حیطه وظایف خودمان نیز نظارت بر توزیع را انجام می‌دهیم.

ویس‌کرمی تأکید کرد: دستگاه‌هایی نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر توزیع و رعایت قیمت‌های مصوب گاز مایع (ال‌پی‌جی) را دارند و امیدواریم با مکاتباتی که انجام می‌دهیم، دست به دست یکدیگر دهیم و نظارت‌های جامعی برای جلوگیری از مصرف غیرمجاز این فرآورده انجام شود.