همکاری غول نفتی امارات با تولیدکنندگان شیل آمریکا
همکاری غول نفتی امارات با تولیدکنندگان شیل آمریکا
شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) اعلام کرد به دنبال شراکت با شرکتهای آمریکایی برای توسعه منابع نفتی غیرمرسوم در امارات متحده عربی است.

نبض انرژی ، امارات متحده عربی که یکی از تولیدکنندگان بزرگ عضو اوپک است، درصدد افزایش ظرفیت تولید خود و تولید بالاتر نفت پس از پایان توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس است.

شورای عالی نفت ابوظبی نوامبر گذشته اعلام کرده بود که این امیرنشین مجموع ذخایر نفت خود را به مدد اکتشافات جدید، به میزان دو میلیارد بشکه افزایش داده و به ۱۰۷ میلیارد بشکه رسانده است. این شورا همچنین اعلام کرد با اکتشافات جدید در خشکی، ابوظبی ۲۲ میلیارد بشکه ذخایر نفتی غیرمرسوم دارد. این میزان بسیار بزرگتر از ذخایر میادین نفتی ابوظبی است که تحت توسعه قرار دارند و می تواند با رونق شیل آمریکا رقابت کند.

سلطان احمد الجابر، مدیرعامل شرکت ادنوک در آن زمان اظهار کرده بود بیانیه شورای عالی نفت ابوظبی درباره کشف منابع نفتی غیرمرسوم قابل استخراج نشان می دهد که ادنوک به شکل موثری اکتشاف و توسعه منابع غیرمرسوم ابوظبی را توسعه بخشیده و به منزله نقطه عطف بزرگی در تحول صنعت نفت غیرمرسوم کشور است.

ادنوک چند روز بعد اعلام کرد قراردادی به ارزش ۵۱۹ میلیون دلار برای توسعه بزرگترین لرزه نگاری خشکی و فراساحلی سه بعدی جهان اعطا کرده که در حال حاضر در ابوظبی انجام می گیرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ادنوک ماه گذشته توافق همکاری با ابرغول آمریکایی اکسون موبیل برای بررسی فرصتهای همکاری مشترک در حوزه توسعه و پژوهش فناوری در بخش بالادستی نفت و گاز امضا کرد.

ایسنا