کارگروه “رفع مشکلات گاز و برق” در وزارت نفت و نیرو تشکیل شد
کارگروه “رفع مشکلات گاز و برق” در وزارت نفت و نیرو تشکیل شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کارگروهی متشکل از وزیر نفت، نیرو، معاونان و کارشناسان برای رفع مشکلات گاز و برق در وزارت نفت و نیرو ایجاد شد.
نبض انرژی ،  عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کارگروهی متشکل از وزیر نفت، نیرو، معاونان و کارشناسان برای رفع مشکلات گاز و برق در وزارت نفت و نیرو ایجاد شد.
پرویز محمدنژاد اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های تولید گاز تقریباً هر سال محدودیت فروش گاز به نیروگاه‌ها وجود داشته و امسال نیز شاهد این امر بودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه‌های اخیر با تدابیر اندیشیده شده توسط مسئولان شرکت نفت و نیرو در جهت ایجاد مدیریت جامع در عرصه توزیع گاز بحث تلفیق سوخت فسیلی و مازوت مطرح شد.

رئیس کمیته نیرو در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه با حضور در کمیسیون انرژی مجلس متعهد شدند که این امر مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: در روز‌های اخیر شاهد قطعی برق ناشی از عدم رسیدن سوخت به نیروگاه‌ها موجب نگرانی مردم شده و در همین راستا این بحث در کمیسیون انرژی مطرح و کارگروهی متشکل از وزیر نفت، وزیر نیرو، معاونان و کارشناسان وزارت نفت و وزارت نیرو تشکیل شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این کارگروه مقرر شده تا تدابیری اندیشیده شود تا هم تداوم برق و گاز در منازل مردم را داشته باشیم و هم توزیع سوخت در نیروگاه‌ها به درستی انجام گیرد.

وی افزود: سوخت مازوت و گازوئیل آلاینده بوده و از طرفی نیز اثرات تخریبی زیست محیطی بر جای می‌گذارد، اما در حال حاضر با محدودیت تولید گاز طبق اولویت‌های تعریف شده نیروگاه‌ها ناچار به جایگزینی این سوخت‌های آلاینده هستند.

رئیس کمیته نیرو در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این استفاده باید کنترل شده و با مدیریت صحیح باشد تا شاهد اثرات آلایندگی کمتری باشیم، اکنون به‌کارگیری سوخت‌های گازوییل و مازوت در نیروگاه‌ها به میزان معقول و منطقی است تا بتوانیم چند روز بحرانی را پشت سر بگذاریم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تجاربی که به وجود آمد قطعاً در سال آینده این مباحث در کمیسیون انرژی رصد قرار گرفته و پیش‌بینی و پیشگیری می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر نوسازی شبکه انتقال آب شرب لنگرود در قالب رینگ دور شهر در حال اجرا است.

وی گفت: زمانی که سخن از رینگ به میان می‌آید مقصود پایداری شبکه آب و تداوم جریان آب برای مردم است این بدین معنی است که اگر در هر زمانی هر اتفاقی افتاد بتوان آب‌رسانی به مردم را از چند سو تداوم بخشید.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: حدود ۲ کیلومتر از این طرح اکنون در شهرستان لنگرود در حال اجرا بوده و تجهیزات و امکانات لازم آن فراهم شده است.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: چند کیلومتر از جایگزینی شبکه برق قدیمی شهرستان لنگرود با کابل‌های خود نگه‌دار اجرا شده و در روز شنبه ۴ بهمن‌ماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان این که اساس پایدار کردن برق منازل پایدار کردن شبکه‌های توزیع برق است و از این حیث لزوم اجرای زودتر طرح مذکور در سراسر کشور ضرورت می‌یابد گفت: در جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم ایشان نیز بر مورد توجه قرار گرفتن این طرح تأکید داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه نیاز اصلی و اساسی ما بهینه‌سازی شبکه توزیع برق بوده که در اکثر شهرستان‌ها از جمله شهرستان لنگرود در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه مخابرات در شهرستان اقدامات خوبی انجام شد در اوایل امسال ۳۰ نقطه دارای ضعف آنتن‌دهی در شهرستان لنگرود اعم از مناطق شهری و حتی نقاط بالادست مشخص شد.

وی گفت: ۱۰ درصد باقی مانده از پروژه مذکور به دلیل مشکلاتی مانند برق‌رسانی و مشکلات دیگر کمی با تأخیر روبه‌رو شده که در حال رفع این موانع و مشکلات برای برخوردار کردن مردم ۱۰ درصد مناطق باقی‌مانده از خدمات آنتن‌دهی هستیم.

تسنیم