کاهش حجم آب سدهای کمال صالح و الغدیر در استان مرکزی
کاهش حجم آب سدهای کمال صالح و الغدیر در استان مرکزی
ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان آب پشت سدهای کمال صالح و الغدیر استان کاهش یافته است.

عزت الله آمره‌ای در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت سدهای استان با توجه به کاهش بارندگی در زمستان امسال اظهار کرد: سد الغدیر ساوه و سد کمال‌صالح شازند در واقع دو منبع اصلی آب استان به شمار می روند که حجم مخازن آنها در قیاس با مدت مشابه سال گذشته قدری کاهش داشته است.

وی افزود: سد کمال صالح شازند دارای ۹۵ میلیون مترمکعب حجم کل مخزن است که در حال حاضر ۷۴ میلیون مترمکعب آن پر است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم به ۸۰ میلیون مترمکعب می‌رسید.

آمره‌ای با بیان اینکه سال گذشته تا پایان دیماه ورودی سد کمال صالح ۱.۳۰ مترمکعب در ثانیه بود، اما این رقم امسال به ۰.۸۹ مترمکعب در ثانیه رسیده است، گفت: در سال گذشته میزان پر بودن سد ۸۴.۵ درصد بود که امسال ۷۷.۸ درصد سد پرآب است.

وی در خصوص وضعیت سد الغدیر ساوه بیان کرد: از ۲۷۷ میلیون متر مکعب حجم کل مخزن سد الغدیر در حال حاضر ۲۰۳ میلیون مترمکعب آن پر است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۸ میلیون مترمکعب از مخزن سد پر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با اشاره به اینکه ورودی سد در حال حاضر بالغ بر ۳.۸۳ مترمکعب در ثانیه است، گفت: تا پایان دیماه سال جاری، ۷۳ درصد از سد الغدیر ساوه پرآب است که این رقم در قیاس با بازه زمانی مذکور در سال گذشته ۷۸ درصد بوده است.