مدیریت مصرف برق با برگزاری پویش انرژی همدلی
مدیریت مصرف برق با برگزاری پویش انرژی همدلی
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر، از برگزاری پویش «انرژی همدلی» به منظور مدیریت مصرف انرژی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، هادی مدقق، با اشاره به ارائه جوایزی برای منتخبان این پویش در کشور، گفت: در این پویش که برای اشخاص و شهرها برگزاری می‌شود جوایزی با توجه به نیاز شهرها از جمله خرید اتوبوس درون شهری، کمک به بخش بهداشت و کودکان کار در نظر گرفته شده است و اشخاص نیز تشویقی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این پویش، باید میزان مصرف برق خود را کاهش دهند ادامه داد: این پویش برای مدیریت مصرف برق در کشور برگزار شده و البته اطلاع رسانی آن از امروز انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر با اشاره به تشویقی‌های موجود در بخش صنایع، کشاورزی و بخش خانگی برای مدیریت مصرف برق افزود: در بخش صنایع و کشاورزی، تشویقی‌هایی که در زمان اوج مصرف برق تابستان ارائه شده، هم اکنون نیز در نظر گرفته شده و برای بخش خانگی نیز اجرای طرح برق امید و رایگان شدن بها برق، تعیین شده است.

مدقق با بیان اینکه بخش اداری و تجاری، ۴ هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند گفت: ادارات دائم در حال بررسی و نظارت هستند که اگر بیش از الگوی مصرف، برق مصرف کنند جریمه می‌شوند. در حال حاضر برای کنترل مصرف برق در کشور، معابر خاموش شده، در بخش صنایع پرمصرف و کشاورزی نیز محدودیت اعمال شده، همچنین مراکز استخراج رمز ارزهای غیر مجاز پلمب و مراکز رمزارز مجاز نیز خاموش شده است.

به گفته این مقام مسئول همه محدودیت‌های اعمال شده برای قطع نشدن برق بخش خانگی است البته این بخش نیز باید با صرفه جویی، مصرف برق را مدیریت کنند که این کار با خاموش کردن لامپ اضافی، استفاده نکردن از شومینه و بخاری برقی بجز در مواقع اضطرار و سرویس کردن موتورخانه‌ها، ممکن است.