سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی یک گام اصلی در شناخت منشأ و ریشه‌های آلودگی هوا به شمار می‌رود. یک شرکت فناور با تجهیزات و فناوری‌های ایرانی این خدمات را ارائه می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، اسماعیل جلالی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ارائه خدمات فناورانه برای سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی گفت: تلاش […]

سنجش آلاینده های زیست محیطی با تجهیزات ایرانی

سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی یک گام اصلی در شناخت منشأ و ریشه‌های آلودگی هوا به شمار می‌رود. یک شرکت فناور با تجهیزات و فناوری‌های ایرانی این خدمات را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، اسماعیل جلالی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ارائه خدمات فناورانه برای سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی گفت: تلاش کردیم همگام با فناوری‌های روز و بر مبنای استانداردهای زیست محیطی، میزان آلاینده‌ها را در محیط زیست از جمله آلودگی رودخانه‌ها، خاک و سایر بخش‌های محیط سنجش و پایش کنیم.

این فعال فناور همچنین از پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌های شهری همچون دود و گازهای صنایع و کارخانه‌ها گفت و ادامه داد: فعالان فناور این مجموعه با ارزیابی مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود در کارخانجات و مراکز صنعتی، ارائه خدمات مهندسی و مدیریت محیط زیست تلاش می‌کنند آلاینده‌های محیطی را کاهش و گامی در مسیر بهبود کیفیت آن بردارند.

سنجش میزان غبار دودکش کارخانه‌ها

جلالی، سنجش و اندازه‌گیری غبار دودکش‌های کارخانجات را یکی از فعالیت‌ها برای کمک به کیفیت هوا دانست و گفت: میزان آلودگی واحدهای صنعتی یکی از عوامل مهم در آلودگی هوا است. با سنجش میزان غبار، آلودگی که طبق این غبار بیرون آمده تحلیل می‌شود.

وی با بیان این‌که تعیین آلودگی غبار محیط یکی دیگر از خدمات برای اندازه‌گیری آلودگی محیط است، ادامه داد: سنجش گازهای خروجی دودکش محیط و سنجش میزان انرژی مصرفی و همچنین تحلیل فرآیند احتراق، بخشی از خدماتی آزمایشگاه این مجموعه فناور به شمار می‌رود. پس از ارزیابی آلاینده‌ها مؤلفه‌های آلودگی تحلیل و اندازه‌گیری می‌شود و پس از ارزیابی با استانداردهای روز، راه‌کارهای لازم برای کاهش آلایندگی ارائه می‌شود.

جلالی با اشاره به اشتغال ۴ متخصص و دانش آموخته در این شرکت دانش‌بنیان گفت: عمده‌ترین فعالیت این شرکت، اندازه‌گیری پارامترهای زیست محیطی است و هر فصل بالغ بر ۱۰۰ واحد صنعتی میانگین بیش از ۴۰ آزمون را به ما می‌سپارند. کاهش هزینه‌های ناشی از آلاینده‌ای زیست‌محیطی صنایع، مهم‌ترین دستاورد این مجموعه فناور است. افزایش سرعت، دقت و کیفیت خدمات قابل ارائه و همچنین استفاده از نیروهای متخصص و آموزش نیروی انسانی متخصص از گام‌هایی بود که برای رسیدن به این مهم برداشتیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فناوری‌های پایش آلاینده با توجه به مشکل آلودگی در شهرهای بزرگ، گفت: وجود مشکلات مختلف زیست محیطی در عرصه‌های موجود در سطح کشور و کیفیت هوا ضرورت فناوری‌های پیشرفته و خدمات کارامد در این حوزه را طلب می‌کند که خوشبختانه با بهره گیری از نیروهای متخصص و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی، در زمینه سنجش آلاینده‌های محیط زیست به کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در دسترس قرار گرفته است.