قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی امضا شد. به گزارش نبض‌انرژی،این پروژه‌ در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (شامل میدان‌های بینک، سولابدر، لالی بنگستان، گچساران ۳ و۴، گلخاری، بی‌بی‌حکیمه و اهواز ۲، ۳ و ۵ در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و […]

قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت امضا شد

قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی امضا شد.

به گزارش نبض‌انرژی،این پروژه‌ در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (شامل میدان‌های بینک، سولابدر، لالی بنگستان، گچساران ۳ و۴، گلخاری، بی‌بی‌حکیمه و اهواز ۲، ۳ و ۵ در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد) و شرکت نفت فلات قاره ایران (شامل میدان رشادت در حوزه دریایی استان هرمزگان در خلیج فارس) قرار دارند.

شرکت ملی نفت ایران در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در مرحله نخست واگذاری این پروژه‌ها اقدام به تهیه و انتشار اسناد و برگزاری مناقصات ۱۰ پروژه از مجموعه پروژه‌های این طرح کرد که منجر به انعقاد ۱۰ قرارداد مهندسی، تأمین کالا و تجهیزات، ساختمان و نصب و اجرای حفاری (EPC-EPD) به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار شد.

در سال ۱۳۹۸ نیز به موازات اجرای پروژه‌های مرحله نخست طرح، برگزاری مناقصات ۱۳ پروژه مرحله دوم به ارزش قراردادی قریب به ۱.۷ میلیارد دلار در اولویت کاری شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت که با اتمام فرآیند مناقصات مربوطه و مشخص شدن برندگان آنها، در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به پیمانکاران منتخب واگذار شد که هم اکنون پس از طی فازهای مهندسی و خرید کالا به تدریج وارد مراحل اجرایی می‌شوند. از انتهای سال ۱۳۹۸ تا نیمه سال ۱۳۹۹ نیز برگزاری مناقصات و تعیین پیمانکاران مربوط به ۸ پروژه مرحله سوم طرح در دستور کار قرار گرفت.

طرح نگهداشت و افزایش تولید، مشتمل بر ۳۳ پروژه است که ۲۹ پروژه در بخش خشکی و ۴ پروژه فراساحلی است. مجموع هزینه‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در این طرح معادل ۶.۲ میلیارد دلار بوده که با احتساب هزینه‌های تأمین مالی و ارقام بازپرداخت در تعهد دولت به ۷.۲ میلیارد دلار بالغ خواهد شد. پروژه‌های این طرح در محدوده جغرافیایی ۷ استان کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و هرمزگان اجرا می‌شوند که پیش بینی می‌شود با اجرای آنها تولید نفت‌خام کشور به طور متوسط بالغ بر ۲۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.