رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به درخواست شهرداری جهت لغو دربی به دلیل آلودگی هوا گفت: لغو دربی، تأثیری در کاهش و افزایش آلودگی هوا ندارد و انجام آن نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت. به گزارش نبض‌انرژی،ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری […]

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به درخواست شهرداری جهت لغو دربی به دلیل آلودگی هوا گفت: لغو دربی، تأثیری در کاهش و افزایش آلودگی هوا ندارد و انجام آن نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

دربی امروز پایتخت به دلیل آلودگی هوا لغو می شود؟

به گزارش نبض‌انرژی،ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره درخواست شهرداری تهران جهت لغو دربی امروز در پایتخت اظهار داشت: به نظر ما منعی برای برگزاری دربی در پایتخت طی روز جاری وجود ندارد و در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی نگرانی درباره انتقال کرونا هم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آلودگی هوا جبر غیر قابل اجتناب شده است، گفت: برگزاری دربی در شرایط فعلی می‌تواند سبب شادی اجتماعی و تغییر ذائقه مردم شود.

 رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه البته در روزهایی که هوا آلوده است باید از انجام ورزش های هوازی خودداری شود، بیان داشت: سلامت ورزشکاران با فدراسیون و تیم پزشکی دو تیم پرسپولیس و استقلال است و اگر آنها تشخیص برای به خطر افتادن  سلامت ورزشکاران باشند قطعاً درباره تعطیلی دربی تصمیم می گیرند.

وی گفت: اگر بنابر ایجاد تعطیلی به دلیل آلودگی هوا وجود دارد، باید تولید کنندگان آلودگی هوا را شامل شود ولی لغو دربی به نظر من تاثیری در کاهش آلودگی و یا افزایش آن به دلیل رفت و آمد در سطح شهر تهران ندارد.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره این موضوع گفت: با استناد به هشدار آلودگی هوا و اعلام سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش غلظت آلاینده‌ها تا شرایط بسیار ناسالم از امروز، توصیه شرکت کنترل کیفیت هوا براساس رسالت حرفه‌ای و مأموریت تخصصی این مجموعه، لغو دیدار دربی است، هر چند تصمیم‌گیری در این‌باره با سازمان‌های مسوول است.