رفع مشکل خانه‌های خوزستان در اراضی وزارت نفت/جزئیات صدور سند در شهرهای مختلف خوزستان
رفع مشکل خانه‌های خوزستان در اراضی وزارت نفت/جزئیات صدور سند در شهرهای مختلف خوزستان

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان گفت: با پیگیری وزارت راه و شهرسازی، در استان خوزستان برای خانه‌هایی که تا پیش از سال 83 در اراضی وزارت نفت ساخته شده است و متقاضی فرم «ج» سبز دارد، صدور سند انجام می‌شود. به گزارش نبض‌انرژی،محمد حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار […]

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان گفت: با پیگیری وزارت راه و شهرسازی، در استان خوزستان برای خانه‌هایی که تا پیش از سال 83 در اراضی وزارت نفت ساخته شده است و متقاضی فرم «ج» سبز دارد، صدور سند انجام می‌شود.

رفع مشکل خانه‌های خوزستان در اراضی وزارت نفت/جزئیات صدور سند در شهرهای مختلف خوزستان

به گزارش نبض‌انرژی،محمد حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: برخی از مردم خوزستان مشکلی داشتند، مبنی بر اینکه بخشی از آنها خانه‌هایی در اختیار دارند که اراضی آن اغلب متعلق به وزارت نفت و یا وزارت راه و شهرسازی بوده است و بدین ترتیب سند نداشته‌اند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان افزود: در این راستا از سوی وزارت راه و شهرسازی و اینجانب پیگیری‌هایی انجام شد که در این استان با توجه به ظرفیت‌های قانونی، ما برای هر کسی که خانه و زمین سنددار ندارد و قبل از سال ۸۳ ساخت و ساز کرده باشد، سند صادر کنیم.

وی بیان کرد: این موضوع طی هماهنگی با وزارت نفت انجام شده است و روابط پیچیده و سخت ثبتی و حقوقی داشت.

میرشفیع بیان کرد: این افراد سال ها پیش در اراضی متعلق به وزارت نفت ساختمان ساخته‌اند، اما چون سند ندارند و سند مادر هم به نام شرکت نفت بوده است، شهرداری به آنها جواز ساخت نمی‌داد و سند برای آنها صادر نمی‌شد، اما با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی تا سقف ۲۵۰ متر زمین در شهرهایی که گفته می‌شود و تا سقف ۱۵۰ متر زمین در دیگر شهرها، سند برای این افراد صادر می‌شود.

* صدور سند تا ۲۵۰ متر زمین در ۴ شهرستان

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان ادامه داد: برای شهرستان‌های لالی، هفتکل، رامشیر و آغاجاری در استان خوزستان تا ۲۵۰ متر زمین به قیمت منطقه‌ای و ناچیز به آنها واگذار و سند صادر می‌شود.

وی گفت: مردم محروم لالی سال‌ها با شرکت نفت بر سر این اراضی اختلافاتی داشتند، به هر حال آنها در این اراضی ساختمان ساخته بودند، اما سند نداشتند، طی جلساتی که با وزارت نفت برگزار کردیم؛ آنها موافقت کردند، سند به نام مردم صادر شود.

* صدور سند تا 150 متر زمین برای دیگر شهرهای خوزستان غیر از اهواز 

میرشفیع با اشاره به اینکه در شهری مثل امیدیه نیز این مشکل را حل کردیم، ادامه داد: در مسجد سلیمان و دیگر شهرهای استان خوزستان غیر از اهواز، آبادان و خرمشهر نیز تا ۱۵۰ متر به قیمت منطقه برای این افراد، سند صادر و در کوتاه مدت سند به آنها ارائه می‌شود.

* صدور سند برای اراضی خرمشهر و آبادان با همکاری منطقه آزاد

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ستاد ویژه خوزستان اظهار کرد: همچنین برای شهرهای خرمشهر و آبادان نیز طی هماهنگی با سازمان منطقه آزاد، تا ۱۵۰ متر زمین برای آنها سند صادر می‌شود و وزارت راه کمک می‌کند به قیمت منطقه‌ای سند برای این افراد صادر شود.

* الزامات دریافت سند برای اراضی بدون سند استان خوزستان

وی تاکید کرد: برای صدور این سندها الزامات متقاضیان این است که همان گونه که گفته شد «قبل از سال ۸۳ ساخت و ساز در آن اراضی انجام شده باشد» و «فرم جیم متقاضیان سبز باشد» یعنی تا پیش از این امکانات دولتی دریافت نکرده باشند.