به گزارش نبض‌انرژی، صفری مدیرعامل ماشین‌سازی اراک در آیین امضای قرارداد‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت:بنده از وزیر نفت و دیگر مسئولان که به شرکت‌های داخلی اعتماد کردند و فرصتی را برای بالندگی صنایع مهندسی کشور فراهم کردند  قدردانی و تشکر می‌کنم. او ادامه داد:ما باید برای انجام به موقع پروژه ها تمام […]

به گزارش نبض‌انرژی،

صفری مدیرعامل ماشین‌سازی اراک در آیین امضای قرارداد‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت:بنده از وزیر نفت و دیگر مسئولان که به شرکت‌های داخلی اعتماد کردند و فرصتی را برای بالندگی صنایع مهندسی کشور فراهم کردند  قدردانی و تشکر می‌کنم.

او ادامه داد:ما باید برای انجام به موقع پروژه ها تمام تلاش خود را به‌کار گیریم. با توجه به تجربه و مهارت غنی در بدنه شرکت ملی نفت ایران، حتما با انسجام و همکاری متقابل موفق خواهیم شد.

مدیر عامل ماشین سازی اراک افزود: پروژه‌ای که قرارداد آن را امروز امضا می‌کنیم، طرح توسعه بی‌بی‌حکیمه به ارزش حدودی ۱۳۴ میلیون دلار است در این مسیر از ظرفیت‌های نخبگان و نیروی انسانی استان خوزستان استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل ماشین سازی اراک گفت:اقتصاد بدون نفت امکان پذیر نیست و باید جلوی طرح‌های خام فروشی گرفته شود، با توجه به تحریم‌ها باید به سمت تکمیل زنجیره صنایع پایین دستی حرکت کنیم.

صفری تصریح کرد: توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از دیگر طرح‌های اجراشده از سوی شرکت ماشین‌سازی اراک است که این طرح در پنج سال گذشته با ۹۸ درصد پیشرفت تکمیل و تحویل داده شد.

وی در ادامه به نحوه تأمین منابع از سوی شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و افزود: تأمین منابع با صندوق توسعه ملی است در نتیجه دلواپسی وجود نخواهد داشت، اما انتظار ما از مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه پشتیبانی و حمایت‌های مالی لازم است و ما نیز در این مسیر همه توان خود را برای ارائه هر چه بهتر این طرح در مدت زمان تعیین‌شده به‌کار خواهیم بست.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک همچنین به مسئله تحریم علیه ایران پرداخت و تصریح کرد: ایده و ابتکار وزارت نفت برای اتکا به توانمندی داخلی در این برهه از زمان را باید به فال نیک گرفت، چراکه عدم وابستگی به شرکت‌های خارجی، زمینه‌سازی لازم برای اشتغال داخلی و امید به آینده را فراهم ساخته است.