به گزارش نبض‌انرژی، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم است، گفت: این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. همچنین در صورت عدم کاهش منابع آلاینده جوی امکان رشد شاخص آلودگی […]

به گزارش نبض‌انرژی،

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم است، گفت: این شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. همچنین در صورت عدم کاهش منابع آلاینده جوی امکان رشد شاخص آلودگی تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی طی امروز و فردا ۲۰ و ۲۱ دی وجود دارد.

احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی البرز
وی ادامه داد: طی روزهای آینده به دلیل افزایش دما در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز احتمال سقوط بهمن وجود دارد و طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با توجه به افزایش محسوس دما و وزش باد گرم شدید، شرایط برای این رخداد در جاده‌های کوهستانی البرز مهیا می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه افزایش محسوس دما را برای سواحل خزر حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد خواهیم داشت، گفت: طی سه روز آینده سرعت باد در خراسان شمالی نیز افزایش می‌یابد. همچنین از بعد از ظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر وزش باد شدید رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه این شرایط طی روز جمعه برای مناطق مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز دور از انتظار نیست، تصریح کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روز یکشنبه و دوشنبه بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف و غبار آلود، در بعد از ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.