چین یک انشعاب ۱۱۰۰ کیلومتری از خط لوله انتقال گاز شرق روسیه به چین را به بهره‌برداری رساند. به گزارش نبض‌انرژی، از خبرگزاری رویترز، بهره‌برداری از بخش میانی خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه شرقی به چین آغاز شد، این خط لوله امکان انتقال گاز از خط لوله «قدرت سیبری» در روسیه به منطقه پکن […]

بهره‌برداری از یک انشعاب خط لوله انتقال گاز روسیه شرقی به چین

چین یک انشعاب ۱۱۰۰ کیلومتری از خط لوله انتقال گاز شرق روسیه به چین را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش نبض‌انرژی،

از خبرگزاری رویترز، بهره‌برداری از بخش میانی خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه شرقی به چین آغاز شد، این خط لوله امکان انتقال گاز از خط لوله «قدرت سیبری» در روسیه به منطقه پکن – تیانجین – هبی در شمال چین را فراهم می‌کند.

شرکت شبکه خط لوله نفت و گاز چین (پایپ چاینا) روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خط لوله هزار و ۱۱۰ کیلومتری با هدف کمک به بهبود کیفیت هوا در منطقه – جایی که حدود یک‌چهارم ظرفیت فولادسازی چین در آن واقع شده است – با افزودن روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت پایپ چاینا ادامه داد: این خط لوله همچنین سبب توسعه اقتصادی در کنار این منطقه می‌شود.

بخش جدید این خط لوله از شهر چانگلینگ در جیلین آغاز می‌شود و تا شهر یونگ کینگ در هبی ادامه می‌یابد.

این خط لوله همچنین خطوط انتقال گاز موجود در مناطق شمال شرقی و شمالی چین و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز در دالیان، تانگشان و لیائو را به هم متصل می‌کند.

براساس اعلام پایپ چاینا، بخش شمالی خط لوله گاز چین – روسیه شرقی در دسامبر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و تاکنون حدود ۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی منتقل کرده است.

انتظار می‌رود با تکمیل این خط لوله در سال ۲۰۲۵، حجم گاز منتقل‌شده از روسیه به چین به ۳۸ میلیارد مترمکعب در سال برسد.