پیش بینی جدید فیچ از قیمت سال آینده نفت برنت
پیش بینی جدید فیچ از قیمت سال آینده نفت برنت
فیچ دو هفته پیش در گزارش "استراتژی کالاهای جهانی" به احتمال قوی تایید اضطراری واکسن کووید ۱۹ به عنوان عامل مهم در احیای تقاضای جهانی برای نفت اشاره و پیش بینی کرده بود میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده به ۴۸ دلار و در سال ۲۰۲۲ به ۵۰ دلار می رسد. برآورد مذکور در مقایسه با پیش بینی قبلی قیمت ۵۱ دلار نفت برنت در سال ۲۰۲۱ و ۵۳ دلار در سال ۲۰۲۲ نزول داشت.

به گزارش نبض‌انرژی،

موسسه اعتبارسنجی فیچ در پی توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید ماهانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی آینده به ۴۵ دلار در هر بشکه می رسد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مارین شنکو، مدیر ارشد فیچ به شبکه سی ان بی سی گفت: ما انتظار داریم سال آینده قیمتها به طور میانگین ۴۵ دلار برای نفت برنت باشد. این پیش بینی بر مبنای این فرض است که تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال آینده ضعیف می ماند زیرا پیشرفت توزیع انبوه واکسن کووید ۱۹ احتمالا خیلی سریع نخواهد بود.

انتشار اخبار مربوط به واکسن کووید ۱۹، قیمتهای نفت را ماه پیش بالاتر برد و این حقیقت که اوپک پلاس پس از یک مذاکرات طولانی موفق شد درباره گام بعدی توافق کاهش تولید به توافق دست پیدا کند، کمک کرد قیمتها در هفته گذشته به سطح بالاتری صعود کنند.

با این حال با توجه به چالشهای پیرامون توزیع واکسن و این حقیقت که سال آینده نفت بیشتری از سوی اوپک پلاس به بازار روانه می شود، روند قیمتها ممکن است به زودی تغییر کند و این بدون در نظر گرفتن لیبی خواهد بود که از مشارکت در توافق اوپک پلاس معاف است و به افزایش تولیدش ادامه می دهد.

مارین شنکو برخلاف انتظارات گسترده ای که برای تقویت تقاضا برای نفت پس از دسترس پذیر شدن وسیع واکسن کووید ۱۹ وجود دارد، به سی ان بی سی گفت: واکسنها بعید است روی قیمتها تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

شرکت فایزر اوایل هفته گذشته اعلام کرد به دلیل مشکلات زنجیره تامین، تنها نیمی از دوز واکسنهایی که برای امسال برنامه ریزی کرده بود را توزیع خواهد کرد. این خبر گواه آن است که توزیع انبوه واکسن به آن سادگی که بسیاری مایلند تصور کنند، نیست.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مارین شنکو گفت: با در نظر گرفتن تقاضای ضعیف و تلاش اوپک برای مدیریت عرضه و جلوگیری از اشباع یا کمبود عرضه در بازار، موسسه فیچ انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال آینده ۴۵ دلار باشد.

فیچ دو هفته پیش در گزارش “استراتژی کالاهای جهانی” به احتمال قوی تایید اضطراری واکسن کووید ۱۹ به عنوان عامل مهم در احیای تقاضای جهانی برای نفت اشاره و پیش بینی کرده بود میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده به ۴۸ دلار و در سال ۲۰۲۲ به ۵۰ دلار می رسد. برآورد مذکور در مقایسه با پیش بینی قبلی قیمت ۵۱ دلار نفت برنت در سال ۲۰۲۱ و ۵۳ دلار در سال ۲۰۲۲ نزول داشت.