به گزارش نبض‌انرژی، سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: تاکنون با توجه به افزایش مصرف به دلیل سرما هیچگونه افت فشار و یا قطعی نداشته‌ایم و تمامی اقدامات لازم جهت تامین گاز پایدار مشترکین انجام شده است. محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آمادگی برای تامین گاز زمستانی اظهار داشت: تاکنون با توجه […]

به گزارش نبض‌انرژی،

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: تاکنون با توجه به افزایش مصرف به دلیل سرما هیچگونه افت فشار و یا قطعی نداشته‌ایم و تمامی اقدامات لازم جهت تامین گاز پایدار مشترکین انجام شده است.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آمادگی برای تامین گاز زمستانی اظهار داشت: تاکنون با توجه به افزایش مصرف به دلیل سرما هیچگونه افت فشار و یا قطعی نداشته‌ایم و تمامی اقدامات لازم جهت تامین گاز پایدار مشترکین انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها و ‌خطوط لوله برای آماده‌سازی فصل زمستان از ابتدای اردیبهشت ماه انجام شده، تصریح کرد: تعمیرات خطوط و پالایشگاه‌ها با موفقیت انجام شده، علاوه بر آن سمت غرب کشور 120 کیلومتر خط جدید از بیدبلند به اهواز اضافه شده که 30 کیلومتر از این خط وارد مدار شده و 90 کیلومتر دیگر هم تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سخنگوی شرکت ملی گاز درباره تغییر مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: میزان مصرف گاز خانگی در روز گذشته 527 میلیون متر مکعب بوده است و در مدت مشابه سال قبل در همین روز نیز همین میزان مصرف داشته‌ایم، این در حالی است که سال گذشته در این مدت دمای هوا بسیار پایین‌تر بوده است.

وی یادآور شد: با وجود گرم‌تر بودن دمای هوا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف گاز 20 تا 30 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

عسگری خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع کرونا و با توجه به اینکه مردم جهت تهویه هوای منازل پنجره‌ها را باز می‌کنند، نیاز به وسایل گرمایشی بیشتر شده و میزان مصرف 30 میلیون متر مکعب بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها طیق روال قبل انجام می‌شود و تغییری در میزان تامین گاز این بخش‌ها ایجاد نشده است.