مازراتی اعلام کرده به تدریج تولید خودروهای مصرف کننده سوخت‌های فسیلی را متوقف می‌کند و تا ۵ سال دیگر تنها خودروهای برقی یا هیبریدی عرضه خواهد کرد. به گزارش نبض‌انرژی، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مازراتی هزینه قابل توجهی را صرف تغییر خطوط تولید خود خواهد کرد تا تنها خودروهای برقی و هیبریدی […]

تمام خودروهای مازراتی تا ۵ سال دیگر برقی و هیبریدی می‌شوند

مازراتی اعلام کرده به تدریج تولید خودروهای مصرف کننده سوخت‌های فسیلی را متوقف می‌کند و تا ۵ سال دیگر تنها خودروهای برقی یا هیبریدی عرضه خواهد کرد.

به گزارش نبض‌انرژی،

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، مازراتی هزینه قابل توجهی را صرف تغییر خطوط تولید خود خواهد کرد تا تنها خودروهای برقی و هیبریدی تولید کند.

به گفته داوید گراسو مدیر عامل مازراتی تغییر اساسی در خط تولید این شرکت خودروساز بدین منظور از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و برای برقی و هیبریدی کردن بسیاری از خودروهای فعلی تولیدی این شرکت هم اقدام می‌شود.

مازراتی در ابتدای سال جاری میلادی خودروی گیبلی سدان خود را برقی کرد و سپس به سراغ خودروی شاسی بلند گریکیل رفت. مدل برقی این خودرو سال آینده میلادی تولید می‌شود. البته قرار است یک مدل هیبریدی از این خودرو هم تولید شود.

نکته جالب اینکه شرکت فیات – کرایسلر به عنوان شرکت مادر تخصصی مازراتی با کندی فراوان در جهت برقی کردن تولیدات خود گام برمی‌دارد. این شرکت تا سال ۲۰۲۲ تنها ۳۰ درصد از خودروهای تولیدی خود را برقی خواهد کرد./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض انرژی

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض انرژی

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض انرژی