با حمایت و نگاه مثبت دکتر محمدرضا سعیدی مدیر عامل محترم پتروشیمی جم مزایای رفاهی کارکنان شرکت جم صنعت‌کاران و پتروشیمی جم همسان سازی شد. به گزارش نبض‌انرژی، علی ابراهیم زاده، مدیر عامل شرکت فنی مهندسی جم صنعت کاران، با اشاره به تاسیس این شرکت در سال 1386 گفت: شرکت جم صنعت‌کاران بـا هـدف اسـتفاده […]

بهبود مزایای رفاهی کارکنان این شرکت با حمایت و مساعدت مدیرعامل پتروشیمی جم انجام شد

با حمایت و نگاه مثبت دکتر محمدرضا سعیدی مدیر عامل محترم پتروشیمی جم مزایای رفاهی کارکنان شرکت جم صنعت‌کاران و پتروشیمی جم همسان سازی شد.

به گزارش نبض‌انرژی،

علی ابراهیم زاده، مدیر عامل شرکت فنی مهندسی جم صنعت کاران، با اشاره به تاسیس این شرکت در سال 1386 گفت: شرکت جم صنعت‌کاران بـا هـدف اسـتفاده بهینـه از توانایی‌هـای کارکنـان متخصـص و کارآزمـوده صنعـت نفـت بـه عنـوان شـرکت پشتیبان کار خود را آغاز کرد.

در حال حاضر، دو سوم نیروی انسانی پتروشیمی جم از طریق این شرکت تامین می‌گردد که در کنار متخصصان پتروشیمی جم درحال فعالیت هستند. مدیر عامل شرکت فنی مهندسی جم صنعت کاران گفت: ایـن شـرکت عـلاوه بـر فعالیت‌هـای تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت های گروه پتروشیمی جم و همچنین تامین ماشین آلات سنگین مورد نیاز آن شرکت، اجـرای پروژه های مختلف و مهمی از جمله عملیات نصـب، پیش راه‌انـدازی و راه انـدازی واحـد بوتن-1 پتروشـیمی جـم، احداث ساختمان های سردرب و نمازخانه به عنوان نمادهای فاخر پتروشیمی جم را در کارنامه خود دارد. هچنین اجرای دو فاز پروژه استراتژیک تعویض خطوط کولینگ مجتمع، احداث سایت آفیس های محل استقرار کارکنان در واحدهای مختلف مجتمع، اجرای عملیات Revamping کوره 106 واحد الفین، ساخت مخازن اکسیژن و نیتروژن واحدهای پتروشیمی دماوند و … را به نام خود به ثبت رسانده است. این شرکت بـا اسـتفاده از تـوان علمـی و فنـی، دانـش و مشـارکت نیروهـای متخصـص، مجـرب و با به کارگیـری تجهیـزات و ماشـین‌آلات مناسب، نقش کلیدی و پر رنگ در عرصه تولید پتروشیمی جم دارد. شرکت جم صنعت‌کاران همواره در تلاش است سیسـتم ها، روش‌هـا و فن آوری‌هـای مـورد اسـتفاده را توسـعه و بهبـود داده و بـا بکارگیـری رویکردهـای نویـن و اصـول تعالـی بـه شـرکتی یادگیرنـده، نـوآور و سـرآمد تبدیـل شود. وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم ساختار فنی و مهندسی جم صنعت کاران را مطابق با ساختار شرکت های پروژه محور، به یک ساختار به روز و منطبق با استانداردهای روز دنیا ارتقا دهیم و در بخش ماشین آلات سنگین نیز، با ایجاد یک تیم منسجم و کارآمد حداکثر بهره وری را در استفاده از منابع سازمان ایجاد کنیم.
همچنین با توجه به آشنایی پیشین با این شرکت و شناخت کافی از نیروی انسانی متخصص و با تجربه شاغل در شرکت جم صنعت کاران و پتروشیمی جم، اجرای طرح های موثر در حوزه منابع انسانی، بر اساس منابع و ملاحظات پیش رو، جزو اولویت اقدامات این شرکت می باشد.
از اینرو با توجه به حمایت و نگاه مثبت مدیر عامل محترم پتروشیمی جم به این موضوع و همکاری موثر مدیر محترم منابع انسانی پتروشیمی جم اقدامات ارزنده و مثبتی از جمله بازبینی مجدد ساختار سازمانی شرکت با روش اصولی و ارزیابی مشاغل با هدف رفع تبعیض‌ها صورت گرفته است.
در این راستا، از ابتدای سال 1399 بهبود تدریجی مزایای رفاهی پرسنل در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن نسبت به همسان سازی کمک هزینه ثبت نام فرزندان( مدرسه و مهد کودک) کارکنان ساکن در منطقه، پاداش تحصیلی فرزندان کارکنان، هدیه اعیاد و مناسبت ها، تولد کارمندان و همسر، مطابق آیین نامه های پتروشیمی جم اجرایی شد و همچنین افزایش قابل توجه کمک هزینه اجاره مسکن خانواده‌های ساکن در منطقه و هزینه ایاب و ذهاب کارکنان نسبت به مبالغ سال گذشته شده است و سایر مراحل این طرح نیز با حمایت و مساعدت مدیریت پتروشیمی جم در حال بررسی و اجرا است.

مدیر عامل شرکت فنی مهندسی جم صنعت کاران با اشاره به عملکرد سال 98 این شرکت گفت: در سال گذشته برای اولین بار از زمان تاسیس شرکت، گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را بر اساس ضوابط و ساختارها و توانمندی های موجود کسب شد و همچنین در سال جاری در تلاش هستیم تا گواهینامه صلاحیت و رتبه بندی سازمان برنامه و بودجه در رشته های نفت و گاز، ابنیه و همچنین تاسیسات و تجهیزات را علیرغم مشکلات مرتبط با ساختار نیمه دولتی شرکت اخذ نماییم؛ به نحوی که بتوانیم دامنه فعالیت شرکت را در خارج از شرکت های گروه پتروشیمی جم توسعه دهیم.

از دیگر اقدامات انجام شده در سال 98، تامین منابع مورد نیاز، از طریق مدیریت هزینه ها و افزایش درآمد از انجام عملیات، کلیه تجهیزات فرسوده خوابگاه کارکنان تعویض شد تا شرایط اسکان مطلوبی برای همکاران زحمتکش این شرکت فراهم نماییم و از دیگر موارد ساخت رستوران جدید ویژه همکاران جم صنعت کاران در حال بررسی و اقدام است که گزارش توجیهی آن ارایه شده و موافقت اصولی آن نیز اخذ شده است که امیدواریم با طی مراحل طراحی و جابجایی برخی زیرساخت‌های موجود، بتوانیم فعالیت های اجرایی را آغاز کرده و فضایی در شان پرسنل محترم جم صنعت کاران داشته باشیم.

همچنین با هدف تکریم پرسنل محترم که مطمئنا رضایتمندی و افزایش انگیزه کارکنان را به همراه خواهد داشت، برنامه‌ریزی و اقدامات موثر و ارزشمندی درخصوص تدوین آیین نامه های کاربردی از جمله آیین نامه وام و آیین نامه مدد کاری شده است که امیدواریم با همکاری و مساعدت منابع انسانی پتروشیمی جم، در اسرع وقت نهایی و اجرایی شود.
وی در پایان یادآور شد اجرای پروژه های بهبود، در حوزه منابع انسانی، در حوزه فنی و مهندسی و در حوزه خدمات، مطمئناً با تلاش و همکاری مجدانه کلیه کارکنان و مدیران متخصص و متعهد شرکت و حمایت سهامداران محترم و اعضای محترم هیات مدیره شرکت امکان پذیر است که جا دارد از تلاش و حمایت آن عزیزان قدردانی و تشکر شود.